کار عباس کیارستمی در ایران تمام است...

به گزارش مجله سرگرمی، کارگردان بین المللی ایرانی تصمیم گرفته است برای سومین بار فیلم خود را خارج از ایران و با بازیگرانی غیرایرانی بسازد. کیارستمی این بار ژاپن را برای کارگردانی انتخاب نموده است.

کار عباس کیارستمی در ایران تمام است...

عباس کیارستمی یک فیلمساز بین المللی است، کارگردانی ایرانی که باید به نام او افتخار کنیم. نیازی به معرفی ندارد و هرگونه حرف و سخن پراکنی درمورد او زیاده گویی است. او شناخته شده است و فیلم هایش هم به میزان لازم معرف طرز تفکر اوست.

کیارستمی علاوه بر سینما در عرصه های دیگر هنری ازجمله شعر، عکاسی، چیدمان موسیقی، طراحی گرافیک و طراحی نیز فعال است. او را باید در زمره سینماگران موسوم به موج نوی سینما در ایران به شمار آورد. سادگی، استفاده از بچه ها به عنوان نقش اول و قهرمان داستان، سبک مستندگونه، بهره گیری از فضاهای روستایی، حذف کارگردان، شاعرانگی و نیز مکالمه طبیعی شخصیت ها در خودرو بعضی از ویژگی های فیلم های کیارستمی است.

کیارستمی برنده چندین جایزه بزرگ سینمایی است؛ از جمله دوبار برنده نخل طلایی جشنواره کن و یک بار برنده شیر طلایی جشنواره ونیز شده است. در سال 2011، گاردین کیارستمی را جزو بهترین 10 کارگردان معاصر جهان نامید.

این روزها کیارستمی ایران نیست. او از کار دور نمی ماند، به همین دلیل هم فیلم جدیدش سرانجام را در ژاپن می سازد. پروژه فیلم سرانجام عباس کیارستمی یک جواهر در میان تولیدات آینده کمپانی MK2 فرانسه است که در بازار فیلم آمریکا مشتریان فراوانی پیدا نموده است. این فیلم که ساخت آن از هفته جاری در ژاپن شروع شده است. پس از کپی برابر اصل و بلیت ها سومین فیلم کیارستمی خواهد بود که در خارج از ایران ساخته می گردد.

دو بازیگر جدید با نام رین تاکاناشیکه ستاره تلویزیون این کشور است و تاداشی اوکونو اخیرا به فیلم سرانجام پیوسته اند. این فیلم که فیلمبرداری آن مدت هشت هفته در یوکوهاما و توکیو به طول می انجامد. داستان علاقه مندشدن یک مرد پا به سن گذاشته و تحصیل نموده به دختر دانشجویی است که برای تامین هزینه های تحصیل اش این آشنایی را ادامه می دهد.

این درام عاشقانه که بودجه 8/4 میلیون دلاری برای آن در نظر گرفته شده است، ابتدا قرار بود از ماه جاری میلادی در ژاپن ساخته گردد که دچار تغییر شد.

در این سال های اخیر کیارستمی تصمیم گرفته است، وجهه دیگری به کار خود بدهد، از میان فیلم های بسیار زیادی که کارگردانی نموده، فیلم آ.ب.ث آفریقا را خارج از ایران فیلمبرداری نموده است اما یک اپیزود از فیلم بلیت ها را در کنار کارگردانان بسیار بزرگی مثل ارمانو اولمی، کنلوچ کارگردانی نموده است که این فیلم هم رد ایران ساخته نشده و صحنه هایش در ایتالیا گرفته شده است. پس از این فیلم او فیلم شیرین را با جمیع بازیگران زن ایرانی در زیرزمین خانه اش ساخت و روانه جشنواره های خارجی کرد که البته پیروز به دریافت هیچ جا یزه ای هم نشد.

براساس اتفاقاتی که برای کیارستمی افتاد و عدم اکران فیلم هایش و همین طور عدم توجه مسئولین وقت به او. این کارگردان تصمیم گرفت روال فیلمسازی اش را خارج از ایران ادامه دهد. به همین دلیل هم او فیلم کپی برابر اصل را باز هم در همان کشور مورد علاقه اش ایتالیا ساخت.

کیارستمی با آخرین ساخته اش کپی برابر اصل در جشنواره کن حضور داشت که جایزه بهترین بازیگر زن را برای ژولیت بینوش به همراه آورد. براساس آمار منتشر شده در وب سایت های مربوط به فروش جهانی فیلم های درحال اکران، این فیلم فروش حدود 6 میلیارد تومان را در کشورهای نمایش دهنده داشته است. این فیلم که جایزه خوشه طلایی جشنواره وایادولید اسپانیا را کسب کرد، مهم ترین اثر کیارستمی بود که در خارج از ایران و در توسکانی ایتالیا فیلمبرداری شد و کمپانی MK2 فرانسه به همراه آنجلو بارباگالو از ایتالیا تهیه کنندگی آن را برعهده داشتند.

البته این را هم باید گفت که کیارستمی علاوه بر فیلم های بلیت ها و کپی برابر اصل در یک فیلم چندگانه فرانسوی که به مناسبت شصتمین سالگرد جشنواره فیلم کن در سال 2007 ساخته شد، حضور داشته است. این فیلم مجموعه ای از 34 فیلم کوتاه است که هرکدام 3 دقیقه زمان دارند و توسط 36 کارگردان بزرگ و پیروز جهان کارگردانی شده. این پروژه نماینده 5 قاره و 25 کشوری است که فیلمسازان دعوت شده از آنها، دریافت های ذهنی خودشان را که به وسیله سینما به آنها جان بخشیده اند، در زمانی کوتاه ارائه کردند.

همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم؛ کیارستمی کارگردان مهمی است. فیلمسازی که نام ایران را در جشنواره های مختلفی سر زبان ها انداخته است و به جرات می توان گفت علاوه بر بازیگران ایرانی که آرزوی کار با او را دارند، بازیگران خارجی هم برایشان کار با او یک افتخار محسوب می گردد. شاید به همین دلیل و به دلیل بی مهری هایی که به این کارگردان شده، او تصمیم گرفته است، از این به بعد فیلم هایش را خارج از ایران مقابل دوربین ببرد و فرصت بازیگری را به دیگران بدهد.

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42354

به "کار عباس کیارستمی در ایران تمام است..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار عباس کیارستمی در ایران تمام است..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید