پنج شاخصه عدالت خواهی

به گزارش مجله سرگرمی، عدالتخواهی یکی ازصفاتی است که رهبرمعظم انقلاب برای کننده مجلس شورای اسلامی نام بردند.امالازمه عدالتخواهی چیست وچگونه یک کننده می تواند عدالتخواه باشد.برخی از شاخص های عدالتخواهی را مرور می کنیم تا مردم با این معیارهاکننده اصلح را انتخاب کنند.

پنج شاخصه عدالت خواهی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ناصر ایمانی طی یادداشتی در روزنامه صبح نو نوشت : عدالتخواهی یکی از صفاتی است که رهبر معظم انقلاب برای کننده مجلس شورای اسلامی نام بردند. اما لازمه عدالتخواهی چیست و چگونه یک کننده می تواند عدالتخواه باشد.برخی از شاخص های عدالتخواهی را مرور می کنیم تا مردم متناسب با این معیارها و شاخص ها کننده اصلح را انتخاب

کنند.

1-پاکدستی: یکی از شاخص های عدالتخواهی پاکدست بودن کننده است. کننده ای که در بند فساد قرار می گیرد به طور طبیعی نمی تواند عدالتخواه شود. منظور از فساد، فساد اقتصادی شخصی کننده نیست بلکه فساد زدوبند با صاحبان قدرت

و ثروت است.

کنندگانی که برای منافع خود زدوبندهایی با وزیران و مسوولان قوه مجریه انجام می دهند تا از نظارت خود کاسته و از خطاها چشم پوشی کنند به وفور دیده می شود. برخی از کنندگان نیز با فشار به مسوولان امتیازات ویژه ای برای حوزه انتخابیه خود با هدف رأی آوری مجدد می گیرند که فساد بزرگ در بیت المال محسوب می شود؛ بنابراین باید به این فسادهای کلان توجه داشت چراکه کننده ای که در زدوبند ورانت قدرت قرار بگیرد به طور طبیعی از عدالتخواهی به دور است.

2-شجاعت: شاخص دوم عدالتخواهی این است که کننده باید حریت و شجاعت داشته باشد تا بدون ملاحظه و آزادانه در مقابل کجی ها و انحرافات قاطعانه بایستد چنین کننده ای عدالتخواه خواهد شد.

3-اعتقاد به کارآمدی نظام: شاخصه سوم یک کننده عدالتخواه است. یک کننده عدالتخواه باید اعتقاد واقعی به کارآمدی نظام سیاسی داشته باشد. کننده ای که اعتقاد نداشته باشد که نظام جمهوری اسلامی الگوی کاملاً مترقی است و قادر است مسائل کشور را رفع کند نمی تواند عدالتخواه باشد، بلکه باید به احکام اسلامی و مبانی حکومت اعتقاد داشته باشد.

4-تقوا: کننده باید به لحاظ اعتقای معتقد به مبانی دینی و با تقوا باشد یعنی اهل رعایت احکام شرع باشد و در مقابل هر اقدامی که انجام می دهد آخرت را در نظر بگیرد و چنین کننده ای می تواند عدالتخواه باشد.

5-کارآمدی: مورد دیگری که ذهن را به خود می خواند کارآمدی است. خیلی از افراد شخصیت های خوبی دارند و بین مردم دارای حسن سابقه و شهرت نیز هستند اما شاید به درد کنندگی نخورند. دیدگاهی که در مردم هست که می گویند فلانی آدم خوبی است شاید به او رأی بدهند . ممکن است آن فرد صالح باشد اما شاید شایستگی تصدی کنندگی مجلس را نداشته باشد و نتواند وظایف کنندگی را به خوبی ایفا کند. یک کننده کارآمد باید بر اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تسلط داشته باشد و بتواند طرح دهد و از حقوق مردم دفاع کند.

بازگشت به صفحه رسانه ها

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69048

به "پنج شاخصه عدالت خواهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج شاخصه عدالت خواهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید