99 درصد اسناد تاریخی جهان، نام خلیج فارس را تایید می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- مشاورارشد وعضو شورای مرکزی مطالعات خلیج فارس گفت: 99 درصد از اسناد تاریخی جهان نام خلیج فارس را تایید می نمایند و آن یک درصد باقی مانده اشتباهات جغرافیایی است.

99 درصد اسناد تاریخی جهان، نام خلیج فارس را تایید می نمایند

به گزارش خبرنگارعلمی خبرنگاران، عباس مجتهدی روز دوشنبه در نشست علمی به مناسبت روزملی خلیج فارس اضافه نمود: برای ما ایرانیان فقط حفظ نام خلیج فارس مهم نیست، در واقع حفظ نام در خلیج فارس حفظ منافع ملی ما است و فقط یک نام نیست.

وی با اشاره به اینکه خلیج فارس سمبل و نشانه عظمت و شکوه ایران است، گفت: حفظ نام خلیج فارس احساسی نیست بلکه کاملا علمی و بر پایه اسناد و مدارک تاریخی و مستند است.

مجتهدی تاکید نمود: راه علمی حفظ یک نام جغرافیایی این است که به اسناد و مدارک تاریخی مراجعه کنیم که در زمینه خلیج فارس نیز مدارک و اسناد تاریخی کم نیست.

مجتهدی گفت: اسناد علمی و تاریخی و جهانی بسیار مهمی در مرکز مطالعات خلیج فارس در رابطه با هویت نام خلیج فارس وجود دارد که این نام را برای این خلیج، اثبات می نماید. اولین سند در این زمینه نیز سنگ نوشته­ای از زبان داریوش هخامنشی است که به نام دریای پارس در آن اشاره شده است و هم اکنون در موزه نگهداری می­شود.

وی اضافه نمود: مقدس­ترین سند در اثبات نام خلیج فارس، حدیثی است معتبر از پیامبر اکرم(ص) که اشاره شده به بحر فارس که در اسناد تاریخی معتبر اهل سنت، موجود است.

مجتهدی بیان نمود: این اسناد در کمیته جهانی نامهای جغرافیایی سازمان ملل متحد (UNGGEN)، انجمن IHO (انجمن هیدروگرافی جهانی) و سایر تشکل­های بین المللی نیز با نام خلیج فارس ثبت شده است.

علمی 9014** 9340**1485

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21435

به "99 درصد اسناد تاریخی جهان، نام خلیج فارس را تایید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "99 درصد اسناد تاریخی جهان، نام خلیج فارس را تایید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید