کمیته اخلاق با حکم خود از فوتبال حفاظت کرد

به گزارش مجله سرگرمی، علی اکبر محمدزاده، رییس سابق کمیته اخلاق، در دفاع از احکام اخیر این کمیته می گوید: هر آنچه که بتواند به پیکره فوتبال و حیثیت فوتبال لطمه وارد کند، کمیته اخلاق صلاحیت رسیدگی به آن را خواهد داشت.

کمیته اخلاق با حکم خود از فوتبال حفاظت کرد

دفاع رییس سابق کمیته اخلاق از احکام فینال جام حذفی

با اینکه بعضی حقوق دان ها در حمایت از محکومان پرونده فینال جام حذفی، کمیته اخلاق را فاقد صلاحیت لازم برای ورود به این پرونده دانسته اند اما علی اکبر محمدزاده، رییس سابق کمیته اخلاق به حمایت از احکام تورک برخاسته و پیش از هرچیز به اهمیت استقلال ارکان قضایی فدراسیون فوتبال و تمکین از آرای آن ها تأکید می نماید. او معتقد است که اگر اعتراضی به این رأی وجود دارد باید در مراجع بالاتر مورد آنالیز قرار بگیرد.

او درباره زیر سوال بردن صلاحیت کمیته اخلاق در رسیدگی به اتفاقات فینال جام حذفی می گوید: در مورد صلاحیت باید عرض کنم که قانون یک خط کشی را جهت تفکیک کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فوتبال ترسیم نموده است. یعنی اعلام نموده صلاحیت کمیته انضباطی عبارت است از آنچه که در مستطیل سبز و در زمین فوتبال در طول مسابقه یعنی 90 دقیقه و وقت اضافه رخ می دهد. این مربوط به کمیته انضباطی است. حال اگر در حین مسابقه و یا مقداری قبل و بعد از انتها مسابقه اتفاقی بیافتد، عرفا حین مسابقه تلقی می نمایند ولی اگر اتفاقی چند ساعت قبل و یا چند ساعت بعد از بازی، هم به لحاظ این که یک سبقه قبلی داشته است و با یک فکر و اندیشه ای از قبل احتمالاً تدارک دیده شده باشد، این مطابق آئین نامه و قوانین در صلاحیت کمیته اخلاق خواهد بود چرا که هر آنچه که بتواند به پیکره فوتبال و حیثیت فوتبال لطمه وارد کند، کمیته اخلاق صلاحیت و شایستگی رسیدگی به آن را برای حفاظت از خود فوتبال خواهد داشت.

رئیس سابق کمیته اخلاق درباره غیبت بهاروند و طالقانی در جلسات کمیته اخلاق و تأثیر این موضوع در اتخاذ مجازات و احکام شدید برای این دو نفر، تأکید می نماید: کمیته اخلاق باید صرفاً بر اساس اسناد و مدارک رأی خود را صادر کند. معمولاً در رأی هایی که در غیاب فرد دعوت شده صادر می گردد، بالاترین مجازات را مشخص می نمایند. چرا که فرد هیچ گونه دفاعی از خودش ننموده است. معمولاً تقلیل یا تخفیف مجازات به خاطر دفاع فرد است. چون دفاعی ننموده اند، احتمالاً بالاترین حق مجازات برای آنها مشخص شده است. ولی آنها می توانند با اعتراض در کمیته استیناف به دو خواسته برسند.

او درباره وظایف کمیته استیناف در رسیدگی به پرونده بعد از درخواست تجدیدنظر، شرح می دهد: صلاحیت و رسیدگی به ماهیت پرونده وظیفه کمیته استیناف است. کمیته استیناف بعد از اعتراض بهاروند و طالقانی، ابتدا باید در مورد صلاحیت کمیته اخلاق اظهارنظر کند. اگر به این نتیجه رسید که صلاحیت ندارد، پرونده برای رسیدگی مجدد به کمیته انضباطی ارجاع می گردد. ولی اگر صلاحیت کمیته اخلاق را وارد دانست، وارد رسیدگی به ماهیت پرونده می گردد.

2 - 400

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31124

به "کمیته اخلاق با حکم خود از فوتبال حفاظت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته اخلاق با حکم خود از فوتبال حفاظت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید