فناوری های مکان محور بومی سازی می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی با هدف توسعه فناوری های مکان محور اقدام به حمایت از شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های تخصصی حوزه ژئوماتیک نموده است.

فناوری های مکان محور بومی سازی می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، داغ شدن بازار این فناوری ها راستا توسعه یافتگی را کوتاه تر و مطمئن تر نموده است. یکی از این فناوری های کاربردی که با داده های مکانی سروکار دارد و زمینه کاربری آن ها گسترده است، علم ژئوماتیک است.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه این فناوری ها اقدام به حمایت از شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های تخصصی حوزه ژئوماتیک نموده است. حوزه ای که می تواند صنعت جمع آوری، نگهداری، پردازش، بازیابی و توزیع داده های مکانی در کشور را توسعه ای معنادار دهد.

این حمایت ها با هدف اشتغال زایی، درآمدزایی و توسعه اقتصاد دانش بنیان حوزه ژئوماتیک، نشر فرهنگ استفاده از ژئوماتیک و کاربردی سازی ژئوماتیک در حوزه های مختلف در راستای تحقق توسعه پایدار و توسعه فناوری های مرتبط با حوزه ژئوماتیک در ابعاد بنیادی، توسعه ای و کاربردی و برطرف نیازمندی به سرویس ها و خدمات غیر بومی صورت می گیرد.

همچنین از اهداف دیگر این کار می توان به شناسایی، جذب، تربیت نیرو های متخصص حوزه ژئوماتیک و ارائه خدمات ژئوماتیکی (داده - خدمات فنی - زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری، کسب وکار و ...) در سطوح مختلف مدیریتی و عملیاتی با کاربرد های گوناگون اشاره نمود.

شتابدهنده ژئوماتیک سپهر و مرکز نوآوری ژئوماتیک گیتا یکی از این مراکز است که با حمایت ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می نماید و با سیاست اصلی ارائه زیرساخت های مختلف مدیریتی، نرم افزاری، سخت افزاری، سرویس های داده ای و اطلاعاتی، الگوریتم ها و استانداردها، نیروی انسانی و ... به فعالیت خود ادامه می دهد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70418

به "فناوری های مکان محور بومی سازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های مکان محور بومی سازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید