روسیه خواهان حل اختلافات برجام در چارچوب کمیسیون مشترک است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توئیتر بر حل و فصل اختلافات درباره برجام در چارچوب کمیسیون مشترک تاکید نمود.

روسیه خواهان حل اختلافات برجام در چارچوب کمیسیون مشترک است

به نوشته اولیانوف، موضع اصولی طرف روسی این است که تمامی موضوعات مربوط به اجرای برجام باید در چارچوب کمیسیون مشترک حل گردد. ما از شرکای خود می خواهیم که این دستورالعمل ها را از دست ندهند.

روز گذشته سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه گفته بود که محمد جواد ظریف در نامه ای به جوزف بورل؛ مسئول سیات خارجی اتحادیه اروپا یک بار دیگر موارد عدم پایبندی کشورهای اروپایی را طبق بند 36 برجام به کمیسیون مشترک جهت حل و فصل ارجاع داد.

بعد از آن همچنین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که نامه ای از محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران دریافت نموده که در آن ایران درخواست نموده است مکانیسم حل اختلاف که از آن به عنوان مکانیسم ماشه یاد می گردد، فعال گردد.

به نظر می رسد با توجه به اینکه فرانسه، آلمان و انگلیس به تعهدات خود در چارچوب برجام وفادار نبوده اند، لذا ایران خواهان به راه افتادن مکانیزم حل اختلاف شده است تا به شکایتش رسیدگی گردد.

با وجود پای بندی ایران به تعهدات هسته ای مندرج در برجام که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در 14 گزارش خود این پای بندی را تائید نموده، اما کشورهای اروپایی عضو برجام هنوز به تعهدات خود پس از خروج یکجانبه آمریکا عمل ننموده اند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 99662

به "روسیه خواهان حل اختلافات برجام در چارچوب کمیسیون مشترک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه خواهان حل اختلافات برجام در چارچوب کمیسیون مشترک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید