راندمان آبیاری در بخش کشاورزی کشور به 44 درصد رسیده است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزاترش خبرنگاران و به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، علی مراد اکبری ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد آبیاری تحت فشار استان زنجان با تاکید بر اینکه منابع آبی کشور وضعیت خوبی ندارد، متوسط بارندگی سالانه کشور را 166 میلی متر بیان کرد و اضافه نمود: مدیریت مصرف آب و بهره وری نقش 34 درصدی در فراوری محصولات کشاورزی داشته و 66 درصد مابقی به عواملی همچون کود، بذر و مدیریت مزرعه بستگی دارد.

راندمان آبیاری در بخش کشاورزی کشور به 44 درصد رسیده است

وی با اشاره به خودکفایی در فراوری شکر برای نخستین بار در کشور ادامه داد: در فراوری گندم برای سه سال متوالی به خودکفایی رسیده ایم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته با تخصیص 9 هزار میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و خاک حدود 280 هزار هکتار از اراضی کشور به آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

اکبری با اشاره به اینکه ضریب نفوذ آبیاری تحت فشار در کشور از 14 درصد به 22 درصد افرایش پیدا نموده است، اضافه نمود: راندمان آبیاری نیز در حال حاضر به 44 درصد رسیده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: در حال حاضر همچنین ضریب بهره وری آب به عنوان یکی از شاخص های مهم در بخش آب از 0.9 کیلوگرم بر متر مکعب به 1.32 رسانده گردیده است.

اکبری اضافه نمود: توسعه و افزایش سطح زیر کشت هم اکنون در کشور ممنوع بوده و صرفا بر روی ارتقای بهره وری آب تمرکز گردیده است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3129

به "راندمان آبیاری در بخش کشاورزی کشور به 44 درصد رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راندمان آبیاری در بخش کشاورزی کشور به 44 درصد رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید