رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور مطرح کرد: بازدید روزانه بیش از 7 میلیون نفر از جاذبه های تاریخی کشور

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور گفت: تاکنون 7 میلیون و 400 هزار نفر از جاذبه های مهم و تاریخی کشور بازدید روزانه داشتند.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور مطرح کرد: بازدید روزانه بیش از 7 میلیون نفر از جاذبه های تاریخی کشور

به گزارش خبرنگار از ، ولی تیموری رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در آرامگاه فردوسی در جمع خبر نگاران با اشاره به نقش توسعه گردشگری در رونق فراوری، گفت: قطعا توسعه گردشگری به عنوان یک ابزار رونق فراوری حائز اهمیت است، چرا که گردشگری از این جهت که حوزه کسب و کار های کوچک و متوسط است با هزینه های کم می تواند اشتغال را در سطح روستا و شهر های کشور توزیع کند.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد که از این به بعد اوج سفر های نوروزی را خواهیم داشت و امیدواریم سفر های شاد و ایمنی را مردم داشته باشند.

گردشگری یکی از ابزارهای بسیار مهم رونق فراوری است

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه رونق فراوری باعث افزایش درآمد ملی و اشتغال می گردد، یعنی همان کاری که توسعه گردشگری انجام می هد، گفت: رونق فراوری، اشتغال و درآمد ملی را افزایش می دهد در صورتی که گردشگری نیز این دو هدف را دنبال می نماید، بنابراین هر چقدر که در حوزه گردشگری سرمایه گذاری گردد باعث افزایش ایجاد اشتغال و درآمد ملی خواهد شد.

وی اضافه کرد: بوسیله گردشگری می توان با هزینه کم به ازای هر گردشگر، تعداد 11 شغل را نیز ایجاد کنیم که درآمد خوبی را برای استان و کشور در پی خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون حدود 4 میلیون و 900 هزار نفر وارد استان خراسان رضوی شده اند که بیش از 3 میلیون نفر برای پابوس امام رضا (ع) به مشهد آمده اند.

رزم حسینی گفت: خوشبختانه خراسان رضوی علاوه بر حرم مطهر رضوی که مورد توجه همه شیعیان دنیا است از میراث تاریخی و کهن فراوانی ازجمله آرامگاه فردوسی برخوردار می باشد، به همین دلیل سیاست دولت هم این است که با برنامه ریزی سال آینده این مرکز را برای گردشگران خارجی رونق بیشتری بدهد.

ف.ش

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16960

به "رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور مطرح کرد: بازدید روزانه بیش از 7 میلیون نفر از جاذبه های تاریخی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور مطرح کرد: بازدید روزانه بیش از 7 میلیون نفر از جاذبه های تاریخی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید