تبدیل تلفن همراه به گجت های سلامتی

به گزارش مجله سرگرمی، محققان مؤسسه علوم نوری در اسپانیا پیروز به ساخت چندین نمونه از تجهیزات پزشکی با فناوری گرافن شدند. هدف نهایی این پروژه تبدیل تلفن همراه به تجهیزات پزشکی و سلامتی است.

تبدیل تلفن همراه به گجت های سلامتی

به گزارش خبرگزاری اقتصادایرانبه نقل از ساینس دیلی، بعضی از قابلیت های تجهیزات نرم ساخته شده از گرافن، تشخیص میزان قرارگیری در معرض نور خورشید است. این وسیله با استفاده از حسگر اشعه فرابنفش و به وسیله ارتباط با تلفن همراه به کاربر هشدار می دهد که به مقدار کافی در معرض نور خورشید قرار گرفته است.

از دیگر کاربردهای دستبندهای ساخته شده در مؤسسه ICFOs fitness سنجش میزان ضربان قلب، تعرق، میزان اکسیژن بافتی، نرخ تنفس و دمای بدن است.

دستبندهای ورزشی مؤسسه ICFOs fitness اغلب در شرایط حرفه ای به یاری ورزشکاران می آیند. مثلاً ورزشکارانی که در نقاط دور افتاده مشغول پیاده روی هستند و دسترسی محدودی به آب دارند، می توانند با استفاده از اطلاعات این دستبند، میزان تعرق خود را محاسبه و با جبران صحیح آب از دست رفته، ذخیره آب خود را تا خاتمه سفر حفظ نمایند.

این دستبند برای کوهنوردان حرفه ای که اورست را فتح می نمایند نیز بسیار کاربردی است. اگر کوهنوردان از وضعیت اکسیژن در بافت های بدن خود مطلع شوند، می توانند از خطرات جدی ناشی از کاهش اکسیژن محلول در بافت های بدن مطلع شوند.

از دیگر کاربردهای گرافن در زندگی روزمره، ساخت دوربین های هوشمند تلفن همراه به منظور شناسایی محتویات سمی در مواد غذایی یا تشخیص مواد غذایی سالم و تازه است.

کاربران می توانند با نزدیک کردن مواد غذایی به تلفن همراه از وضعیت سلامتی آنها قبل از خرید مطلع شوند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12887

به "تبدیل تلفن همراه به گجت های سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل تلفن همراه به گجت های سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید