چند فیلم دیگر اسکار شناخته شدند، از نماینده مونته نگرو تا بوسنی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، نمایندگان سینمایی مونته نگرو و بوسنی و هرزگوین برای حضور در اسکار 2019 انتخاب شدند.

چند فیلم دیگر اسکار شناخته شدند، از نماینده مونته نگرو تا بوسنی

نماینده مونته نگرو برای نود و یکمین دوره اسکار در بخش فیلم خارجی زبان، فیلم ایسکرا فیلمی با بودجه پایین و حاصل نخستین تجربه کارگردانی گوجکو برکولجان است.

عنوان فیلم به معنی جرقه یا اخگر و ایسکارا نام دختر بازرس بازنشسته ای است که تنها به خاطر دخترش زنده است و ناگهان با ناپدید شدن او روبرو می گردد.

این فیلم که محصول مشترک یک آژانس سینمایی از مونته نگرو و یک کمپانی فیلمسازی صرب است پنجمین فیلمی است که مونته نگرو از سال 2013 تاکنون برای این بخش اسکار معرفی می نماید. سال پیش این کشور نماینده ای برای این بخش انتخاب ننموده بود.

بوسنی هرزگوین نیز با فیلم هرگز ترکم نکن راهی اسکار می گردد. این فیلم ساخته آیدا بگیچ داستان دردناک زندگی سه بچه یتیم مهاجر سوری را روایت می نماید که درجستجوی صلح هستند.

این کارگردان زن مسلمان که چندین جایزه برده است فیلمش را سال پیش در جشنواره فیلم آنتالیا برای نخستین بار اکران کرد و فیلم تابستان سال جاری در جشنواره فیلم سارایوو دیده شد. این فیلم در بخش جشنواره جشنواره های سی و شـشمین جشنواره فیلم فجر تهران نیز شرکت نموده است.

داستان این فیلم در کمپی در ترکیه می گذرد و همانجا نیز فیلمبرداری گردیده است.

بوسنی و هرزگوین از سال 1994 هر سال نماینده ای برای اسکار خارجی زبان معرفی نموده است. دانیس تانوویچ کارگردان بوسنیایی سال 2001 برای فیلم سرزمین هیچ کس جایزه بهترین اسکار خارجی زبان را برد و با اپیزودی در زندگی یک آهن جمع کن در سال 2013 نامزدی نهایی اسکار را کسب کرد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3185

به "چند فیلم دیگر اسکار شناخته شدند، از نماینده مونته نگرو تا بوسنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند فیلم دیگر اسکار شناخته شدند، از نماینده مونته نگرو تا بوسنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید