ایگلتون اینبار با ایدئولوژی امر زیباشناختی به ایران می آید

به گزارش مجله سرگرمی، مجید اخگر به خبرنگاران گفت: کتاب ایدئولوژی امر زیباشناختی نوشته تری ایگلتون، اندیشمند و نظریه پرداز بریتانیایی، تازه ترین ترجمه من است که به زودی از سوی نشر بیدگل در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. ایگلتون در این کتاب حجیم که ترجمه فارسی آن در حدود 600 صفحه گردیده به تاریخ زیبایی شناسی از دوران مدرن تا به امروز می پردازد.

ایگلتون اینبار با ایدئولوژی امر زیباشناختی به ایران می آید

وی اضافه نمود: دوره تاریخ مباحث کتاب به طور معین به دورن مدرن و تاسیس ترم زیبایی شناسی با آرا اندیشمندانی چون الکساندر بومگارتن شروع گردیده و در هر فصل به سه چهره مهم و تاثیرگذار در این حوزه می پردازد. آرا کانت، شیلر، شلینگ، مارکس، نیچه، کی یر کگارد، فروید، هایدگر و... در فصول مختلف کتاب توضیح و آنالیز گردیده اند وفصل آخر نیز به زیبایی شناسی در دوران پسامدرن اختصاص داد.

اخگر در ادامه درباره دیگر کتاب در دست انتشار خود نیز اشاره نمود: در طی چند سال گذشته تفکرات و پژوهش هایی درباره مفهوم ژانر داشتم که منجر به انتشار سلسله مقالاتی در فصلنامه حرفه هنرمند شد. این مقالات به هم مرتبط را نیز همراه با یک مقدمه مهم در قالب کتابی با عنوان موقتی ژانر به مثابه فرم تاریخی در دست انتشار دارم. ناشر این کتاب نیز بیدگل است.

این مترجم درباره تجدید انتشار یکی از ترجمه های خود نیز گفت: چاپ سوم ترجمه من از کتاب درباره عکاسی سوزان سانتاگ نیز سال جاری در نشر بیدگل منتشر شد. این کتاب را پیشتر ناشران دیگری منتشر نموده بودند که در بازار نایاب بود. در چاپ جدید که چاپ اول بیدگل است، ویراست تازه ای از کتاب به همراه تصاویر جدید، عرضه گردیده است.

نشر بیدگل تازه ترین ویراست درباره عکاسی نوشته سوزان سانتاگ و ترجمه مجید اخگر را با شمارگان هزار نسخه، 292 صفحه و بهای 32 هزار تومان منتشر نموده است.

مجید اخگر یکی از مولفان و مترجمان پرکار حوزه فلسفه ، زیبایی شناسی، هنرهای تجسمی، تئاتر و سینماست. از دیگر ترجمه های منتشر گردیده اخگر می توان به این موارد اشاره نمود: ایدئولوژی، اخلاق و سیاست نوشه پل ریکور، هنر و ادراک بصری؛ روان شناسی چشم خلاق نوشته رودلف آرنهایم، نظریه هنر آوانگارد نوشته پیتر بورگر، علیه تفسیر نوشته سوزان سانتاگ، بدن تکه تکه گردیده: قطعه به مثابه استعاره ای از مدرنیته نوشته لیندا ناکلین، فیلم و فرهنگ، سینما و بستر اجتماعی آن زیرنظر ساری توماس و آنچه سینما هست!: جستجوی بازن و بار سنگین آن نوشته دادلی اندرو.

بازیابی امر محسوس: هفت گفتار در زیباشناسی و فانی و باقی، درآمدی انتقادی بر مطالعه نقاشی ایرانی نیز از جمله مهم ترین تالیفات منتشر گردیده مجید اخگر است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3624

به "ایگلتون اینبار با ایدئولوژی امر زیباشناختی به ایران می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایگلتون اینبار با ایدئولوژی امر زیباشناختی به ایران می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید