کوه ها از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک ترند!

به گزارش مجله سرگرمی، نمایشگاه کوه، کوه است جزئیات بیشتری از این مظهر استقامت و پایداری در طبیعت را برابر دیدگانمان قرار می دهد. کوه ها گاهی دور و گاهی نزدیک می شوند اما در هر اثر تنها یک کوه را می بینیم. کوه هایی که در رنگ سیاه فرو رفته و به گونه ای ایستاده اند که گویی تا ابد به تنهایی در آنجا خواهند ماند.

کوه ها از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک ترند!

مصطفی فرج آبادی یزدی (نقاش) که نمایشگاه های انفرادی مختلفی را در مشهد و شاهرود برگزار نموده این بار تصمیم به برگزاری نمایشگاهی در گالری اُ تهران گرفته است.

در ادامه گزارش خبرنگاران از نمایشگاه این هنرمند را می خوانید. کلیه اظهارات این گزارش مورد تأیید هنرمند است.

در بدو ورود به نمایشگاه کوه، کوه است، فضای سرد و تاریک آن ما را جذب می نماید. فضایی که رنگی سیاه و سفید آن را در برگرفته است. در آثار نصب شده روی دیوار تنها کوه می بینیم؛ کوه هایی که گاه کاملاً سیاه و گاه رگه هایی از رنگ سفید بر آنها نقش بسته است. گویی هنرمند آثارش را با رنگ سیاه و سفید کامل دیده و نیازی به استفاده از رنگ دیگری نداشته است.

اما چرا فقط کوه؟!

فرج آبادی یزدی می گوید که قصد داشته با خلق این مجموعه تجربه ای در کشیدن کوه به عنوان یکی از عناصر طبیعت داشته باشد و خود را در فضای خلق چنین آثاری قرار دهد. درواقع اینگونه احساسات درونی اش را با یک سری حرکات آزاد آن هم تنها با کشیدن کوه به تصویر بکشد.

با دیدن آثار در جستجوی المان هایی هستیم که همواره با آن ها یک کوهستان را به یاد می آوریم ولی نشانه ای دریافت نمی کنیم. تمام هر تابلو کوه است. کوه هایی که با اقتدار و به تنهایی ایستاده و عظمت خود را به رخ می کشند. گویی که به تنهایی و تیره بودن خود می بالند. با این حال زمانی که به آثار نگاه می کنیم تنهایی کوه ها و رنگ تیره و تارشان انسان را به فکر فرو می برد، گویی که تنهایی یک کوه برای ما اهمیت داشته باشد یا شاید هم ما را به یاد تنهایی خود بیندازد.

در بعضی تابلوها سایه کوه ها کمی از تیرگی به سمت سفیدی رفته است. اینجا نشان دیگری از طبیعت بجز کوه، یعنی برف هم به چشم می خورد. ولی خب باز هم تنها یک کوه را می بینیم.

یکی دیگر از نکات این مجموعه دوری و نزدیکی کوهاست که این احساس را به بیننده می دهد که مقابل یک منظره واقعی ایستاده و یک کوه حقیقی را تماشا می نماید. شاید این امر ناشی از حس موجود در کار است که هنرمند سعی نموده آن را با کشیدن یک کوه به تصویر بکشد و اینگونه مخاطب خود را درگیر کند!

در مجموعه نقاشی کوه، کوه است انواع مختلف کوه را به رنگ سیاه و سفید می بینیم. کوه هایی که انسان را به عمق تنهایی خود فرو می برد و شاید نمونه ای از انسان تنهای مدرن امروزی باشد.

در ادامه بازدید از آثار، نماهای دیگری را می بینیم. طراحی هایی که بُعد اولیه آثار را به ما نشان می دهد. بخش هایی که رفته رفته به کارهای بزرگ تر و کامل تر تبدیل شده اند. کل آثار، یک مجموعه مکمل است که هر بار حسی متفاوت را به ما القا می نماید؛ حسی که گاهی تیره و گاهی روشن است.

نمایشگاه کوه، کوه است تا چهارم اردیبهشت در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان خدری، پلاک 18 برپا خواهد بود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20728

به "کوه ها از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک ترند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه ها از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک ترند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید