کرجی ها با سینما آشتی می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، فتانه احدی- البرز - خبرنگار:البرز هرچند در گذشته با مشکل کمبود شدید سالن و سرانه ناچیز جایگاه های سینما روبه رو بود، اما با اقدامات اخیر مسئولان فرهنگی استان به میزان قابل توجهی به ظرفیت سالن های سینما در کرج و سایر شهرهای استان اضافه شد.

کرجی ها با سینما آشتی می نمایند

با این وجود نبود امکان دسترسی مناسب برای همه البرزنشینان به سالن های سینما مسئله ای است که همچنان به قوت خود باقی است و برطرف آن به برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای ایجاد و افتتاح سالن های جدید در دیگر نقاط شهر احتیاج دارد. در همین حال مسئولان فرهنگی استان از افتتاح و تجهیز سالن های جدید سینما در استان خبر می دهند. با تحقق این وعده ها بی شک فاصله مخاطبان با سینما کوتاه خواهد شد.

  • اکران فیلم در سینماهای البرز همگام با تهران

رئیس انجمن سینماگران البرز می گوید: به دلیل فاصله کم کرج با تهران تقریبا تمام فیلم های روز سینما همزمان با تهران در کرج نیز اکران می شوند و از این نظر مسئله ای وجود ندارد. اخیرا به دنبال افزایش تعداد جایگاه های سینما به ظرفیت سالن های البرز، مشکل کمبود جایگاه ها نیز به میزان قابل قبولی برطرف شده است. علی شهبازی ادامه می دهد: هم اکنون موضوعی که می توان به آن به عنوان ضعف اساسی در خصوص وضعیت سینماهای البرز اشاره نمود، به فاصله زیاد سالن های سینما و دسترسی سخت بسیاری از شهروندان به سینماهای موجود در استان بازمی گردد.

وی اضافه می نماید: سینمای تازه تاسیس مهرشهر هرچند برای ساکنان آن منطقه و نواحی اطراف آن قابل دسترسی و از نظر موقعیت مناسب است، اما با توجه به فاصله مهرشهر با مرکز شهر و دیگر نقاط کرج این سینما نیز با وجود برخورداری از امکانات مناسب برای همه شهروندان قابل استفاده نیست. استفاده از 2 سینمای دیگر کرج با وجود برخورداری از سیستم پخش قابل قبول نیز به دلیل نداشتن فضای مناسب پارکینگ با مسائل دیگری برای علاقه مندان به سینما همراه است.

شهبازی می گوید: از طرفی باید توجه کنیم مخاطبی که به سینما مراجعه می نماید به میزان مبلغی که هزینه می نماید انتظار دریافت خدمات را نیز دارد که وجود جایگاه های استاندارد و قابل استفاده و کیفیت مطلوب تصویر و صدا از جمله آنهاست. اگر این امکانات برای مخاطب فراهم گردد، بدون شک تعداد بیشتری از شهروندان از سالن های سینما استقبال می نمایند.

  • جای خالی گروه هنر و تجربه

رئیس انجمن سینماگران البرز ادامه می دهد: علاوه بر این سینماهای البرز می توانند با گنجاندن گزینه های بیشتر و بهره گیری از نوآوری در جذب مخاطب تاثیرگذار باشند. برای نمونه ارائه خدمات و برنامه های ویژه به دانشجویان و بچه ها در صورتی که مسئولان از آنها حمایت نمایند، می تواند اقدام مفیدی برای این گروه ها باشد؛ ضمن این که درآمدزایی خوبی نیز برای سینماداران به همراه خواهد داشت. شهبازی اضافه می نماید: از دیگر نقاط ضعف سینماهای البرز نوع فیلم هایی است که در سالن ها اکران می گردد. اکنون اغلب آثاری که در سینماها به نمایش در می آید به فیلم های پرفروش و گیشه ای محدود شده؛ این در حالی است که سطح هنری استان بالاست و درک هنری خوبی در البرز وجود دارد.

وی ادامه می دهد: شاهد این هستیم که در بسیاری از خانواده های البرزی گرایش های هنری وجود دارد و یا به فعالیت های هنری پرداخته می گردد. بنابراین در این شرایط جای نمایش برخی از آثار مانند فیلم های گروه هنر و تجربه در سینماهای البرز واقعا خالی است. شهبازی می گوید: معتقدم باید برای این موضوع برنامه ریزی کنیم تا یکی از سئانس های سینماهای کرج نیز به فیلم ها و آثاری با موضوعات متفاوت و خاص اختصاص داده گردد؛ مانند فیلم های گروه هنر و تجربه و فیلم های کوتاه که هواداران خاص خود را دارند، زیرا ما فیلم های بسیاری خوبی در اینحوزهداریم که می توان با نمایش آنها اقبال عمومی به این گونه آثار را افزایش داد. رئیس انجمن سینماگران البرز ادامه می دهد: این موضوع با توجه به ظرفیت های خوب هنری در کرج می تواند آثار مفیدی برای علاقه مندان به این عرصه به همراه داشتهباشد.

  • افزایش جایگاه در سینماهای البرز

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز می گوید: نمی توان این حقیقت را نادیده گرفت که زیرساخت های فرهنگی البرز ضعیف هستند و تناسبی با جمعیت آن ندارند. از بدو ورودم به این استان مساله کمبود سینما را با جدیت پیگیری نموده ام. ناصر مقدم می افزاید: پیگیری های انجام شده در این بخش تا حدودی نتیجه بخش بوده و به زودی به بار می نشیند. اکنون یک مجتمع تجاری با 5 سالن سینما در مشکین دشت در حال ساخت است و به زودی به بهره برداری می رسد. وی عنوان می نماید: وزارت ارشاد 960 میلیون تومان برای تجهیز این سینماها تخصیص داده است. با افتتاح این مجموعه بیش از هزار جایگاه به جایگاه های فعال سینمایی استان اضافه خواهد شد.

  • وضعیت سینما سپنتا

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت سینما سپنتای کرج که چندین سال از کلنگ زنی آن گذشته، ولی هنوز به بهره برداری نرسیده، اشاره می نماید و می گوید: دولت متولی ساخت سینما نیست و تنها تجهیز سالن های سینما را به عهده دارد. مسائل اقتصادی سازنده مهم ترین عامل تأخیر چندساله در تکمیل سینما سپنتاست. ناصر مقدم می افزاید: متاسفانه سازنده این سینما در پرداخت وام ها و تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج برای تکمیل این سینما به مشکل برخورده و تاکنون چندین جلسه برگزار شده تا راهی برای حل این مسائل پیدا گردد. وی می گوید: به محض اتمام ساخت این سینما، ارشاد عملیات تجهیز سالن های آن را شروع می نماید تا تعداد جایگاه های سینما در استان افزایش یابد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42866

به "کرجی ها با سینما آشتی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرجی ها با سینما آشتی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید