پیروزی ایران برابر صربستان و بازگشت به صدر، صعود به مرحله نهایی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، دیدارهای هفته پنجم لیگ ملت های والیبال از امروز (جمعه) آغاز به کار کرد و تیم ملی در بلغارستان مقابل حریفان صف آرایی خواهد کرد. ملی پوشان والیبال ایران در نخستین بازی این هفته از ساعت 18:30 برابر تیم ملی صربستان صف آرایی کرد و با برتری 3 بر یک برابر این تیم به مرحله نهایی لیگ ملت ها صعود کرد. پس از سال 2014 این دومین بار است که ملی پوشان ایران به فینال رقابت های لیگ جهانی صعود می کنند.

پیروزی ایران برابر صربستان و بازگشت به صدر، صعود به مرحله نهایی

پوریا فیاضی، سید محمد موسوی، سعید معروف، علی شفیعی، محمد رضا حضرت پور و امیر غفور یاران شروع کننده بازی برای ایگور کولاکوویچ بودند.

* ست نخست؛ ایران 25 - صربستان 23

امتیاز نخست در این ست با برخورد سرویس صرب ها به تور برای ایران به دست آمد. بازی تقریباً با امتیاز برابر پیش رفت و در نهایت تیم ملی صربستان با نتیجه 8 بر 7 پیروز به استقبال نخستین تایم استراحت فنی رفت. نقطه قوت ایران فزونی در خط حمله بود اما اشتباهات بازیکنان منجر شد تا نتوانیم تیم برتر زمین باشیم و بازی تا امتیاز 13 برابر پیش رفت. با دفاع شفیعی و غفور ایران پیروز شد در امتیاز 14 از حریف پیش بیافتد و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه 16 بر 14 به سود یاران ایگور کولاکوویچ همراه شد. ملی پوشان ایران با تقویت دفاع های بدون نقص پیروز شدند تیم برتر زمین باشند و با سه اختلاف امتیاز و نتیجه 20 بر 17 از صرب ها پیش بیافتند تا سرمربی حریف تقاضای تایم استراحت دهد. در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 23 به سود ایران به خاتمه رسید.

* ست دوم؛ ایران 26 - صربستان 28

امتیاز نخست در این ست برای صرب ها به دست آمد. شاگردان گربیچ پیروز شدند در ابتدای بازی دو اختلاف امتیاز ایجاد و با نتیجه 5 بر 3 تیم برتر زمین باشند اما ملی پوشان ایران با عملکرد خوب در سرویس، دریافت، دفاع و خط حمله بازی را در امتیاز 6 برابر کردند. نخستین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه 8 بر 7 به سود صرب ها همراه شد. اشتباهات بالابازیکنان همچنان به ضرر تیم ملی منجر شد تا صرب ها بار دیگر با نتیجه 10 بر 8 پیش بیافتند. در کنار فزونی در خط حمله، دفاع، سرویس و دریافت اگر آمار اشتباهات بازیکنان کاهش می یافت کار سختی در مقابل این تیم نخواهیم داشت. بار دیگر ایران با نتیجه 12 بر 11 از حریف پیش افتاد و دومین تایم استراحت فنی با نتیجه 16 بر 14 به سود شاگردان ایگور همراه شد. در نهایت این ست نیز با نتیجه 28 بر 26 به سود صربستان خاتمه یافت.

* ست سوم؛ ایران 25 - صربستان 22

در ست سوم صرب ها از ابتدای بازی با نتیجه 3 بر 2 تیم برتر زمین بودند. در ادامه ملی پوشان ایران 5 بر 4 از صرب ها پیش افتادند. نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه 8 بر 5 به سود ایران همراه شد. با دفاع زیبای شفیعی ایران به امتیاز 9 رسید. ملی پوشان ایران با ایجاد اختلاف 5 امتیاز با نتیجه 10 بر 5 پیش افتادند تا گربیچ برای ایجاد وقفه تقاضای تایم استراحت دهد. شاگردان ایگور با حفظ 5 اختلاف امتیاز با نتیجه 12 بر 7 همچنان تیم برتر زمین بودند. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه 16 بر 10 به سود ایران همراه شد.خط حمله، دفاع، دریافت و سرویس همچنان با فزونی ایران همراه است.

* ست چهارم؛ ایران 25 - صربستان 19

صرب ها نخستین امتیاز را در این ست کسب کردند و تا امتیاز 3 پیش افتادند. در ادامه دفاع های خوب موسوی اختلاف را کاهش تا نتیجه 4 بر 3 به سود صربستان شود. نخستین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه 8 بر 7 به سود صرب ها همراه شد. پس از تایم استراحت آبشارهای خوب غفور ایران را در امتیاز 10 با حریف برابر کرد. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه 16 بر 15 به سود شاگردان ایگور همراه شد. دو تیم تا امتیاز 17 در حالی برابر پیش رفتند که امیر غفور به دلیل اعتراض به داور با کارت زرد روبرو شد. در نهایت ست چهارم با فزونی 25 بر 19 به سود ایران به خاتمه رسید.

شاگردان ایگور با شکست تیم صربستان صعود خود به مرحله نهایی مسابقات قطعی کرد. تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی به یازدهمین برد خود رسید تا با 33 امتیاز بار دیگر در صدر جدول رده بندی قرار گیرد و منتظر نتیجه دیدار دو تیم برزیل و فرانسه باشد.

به گزارش خبرنگاران، ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا 16 تیم حاضر در رقابت ها هستند که پس از خاتمه دور مقدماتی مسابقات، پنج تیم برتر به همراه تیم آمریکا میزبان مرحله نهایی رقابت ها از 19 تا 23 تیرماه برای تکلیف قهرمان جدال خواهند داشت.

تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت در لیگ ملت های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال 2019 هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می شود، در حالی تجربه می کند که هدایت این تیم را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (2013)، اسلوبودان کواچ (2014 و 2015)، رائول لوزانو (2016) و کولاکوویچ (2018و 2017) به میدان رفتند.

بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال 2014 بود که ملی پوشان پیروز شدند مقام چهارم مسابقات را کسب کنند. سال گذشته نیز تیم ملی با هدایت ایگور در جایگاه دهمی قرار گرفت.

تیم های والیبال برزیل (با 9 مدال طلا، 7 نقره، 4 برنز)، ایتالیا (با 8 مدال طلا، 3 نقره، 4 برنز) و تیم روسیه (با 3 مدال طلا، 5 نقره، 7 برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم های لیگ جهانی هستند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29895

به "پیروزی ایران برابر صربستان و بازگشت به صدر، صعود به مرحله نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی ایران برابر صربستان و بازگشت به صدر، صعود به مرحله نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید