مجلس انگلیس برای سومین بار توافق برگزیت را نپذیرفت

به گزارش مجله سرگرمی، لندن - خبرنگاران - نمایندگان مجلس عوام انگلیس عصر آدینه در یک رأی گیری سرنوشت ساز برای سومین بار به توافق خروج این کشور از اتحادیه اروپا که بر اصل جدایی لندن از بروکسل نظارت دارد، رأی مخالف دادند.

مجلس انگلیس برای سومین بار توافق برگزیت را نپذیرفت

به گزارش خبرنگاران، در جریان این رأی گیری که در مهلت اولیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار گردید، 344 تن از نمایندگان در مقابل 286 تن دیگر به سندی که دولت ترزا می و اتحادیه اروپا آذرماه گذشته بر سر آن به توافق رسیدند رأی مخالف دادند.

قانون گذاران انگلیس تاکنون دو بار با اختلاف رأی بالا به طرح موردنظر دولت که بر اصل خروج و نحوه همکاری های آینده دو طرف موسوم به بیانیه سیاسی نظارت دارد رأی مخالف داده بودند. این بار دولت با حذف بیانیه سیاسی قصد داشت تا برگزیت را از بن بست کنونی خارج کند.

اتحادیه اروپا تا خاتمه امروز به ترزا می فرصت داده بود تا برای تعویق ضرب الاجل خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا تاریخ 22 می (اول خردادماه 98)، طرح برگزیت را به تصویب برساند. اینک لندن دو هفته فرصت دارد تا طرح متفاوتی را برای خروج از اتحادیه اروپا پیشنهاد کند یا بدون توافق خارج گردد.

می پیش تر در دیدار با اعضای فراکسیون حزب محافظه کار (کمیته 1922) گفته بود در صورت موافقت مجلس با طرح موردنظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، از مقام خود استعفا خواهد داد. بااین حال مخالفت مجدد مجلس با توافق برگزیت، ضربه مهلکی بر دولت نیمه جان ترزا می به حساب می آید که سرنوشت خود را به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گره زده است.

گزارش ها حاکی است که سطح نارضایتی از می به حدی رسیده است که بعضی از حامیان اقتصادی حزب محافظه کار از هم اکنون یاری های خود را به این حزب قطع نموده اند. آخرین نتایج نظرسنجی موسسه اپسوس موری هم نشان می دهد که سطح رضایت افکار عمومی از می به پایین ترین حد رسیده و تمایل دارند که از قدرت کناره گیری کند.

نخست وزیر انگلیس امروز ضمن ابراز تاسف از نتیجه رای مجلس اذعان داشت که این رویه دیگر جواب نمی دهد اما دولت به کوشش خود برای خروج منظم از اتحادیه اروپا ادامه می دهد. با این حال جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، طرح های دولت محافظه کار را شکست خورده خواند و خواهان برگزاری انتخابات سراسری شد.

دونالد توسک رئیس شورای اروپا هم در واکنش به نتیجه رای گیری مجلس انگلیس خواهان برگزاری نشست اضطراری سران کشورهای اروپایی در بروکسل در تاریخ 10 آوریل شده است.

از نگاه کارشناسان، برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت و یا انتخابات سراسری بهترین گزینه برای خروج از بن بست کنونی است.

شبد**هـ ن **9122

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17674

به "مجلس انگلیس برای سومین بار توافق برگزیت را نپذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس برای سومین بار توافق برگزیت را نپذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید