همکاری بخش خصوصی و پژوهشی برای فراوری محصول نوآورانه ضروری است

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت، رشد مالی و فراوری محصول تنها در صورتی اتفاق می افتد که بخش خصوصی بر روی پژوهش ها سرمایه گذاری کند و با هم تعامل داشته باشند.

همکاری بخش خصوصی و پژوهشی برای فراوری محصول نوآورانه ضروری است

به گزارش خبرنگار علمی خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح فاز اول مرکز نوآوری دانشکده های فنی دانشگاه تهران که عصر امروز (یکشنبه) در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران صورت گرفت، گفت: دانشگاه تهران یک دانشگاه پیشرو است و در حوزه نوآوری همیشه نگاه جدیدی داشته است.

وی اضافه نمود: در این 5 سالی که در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هستم، 2 نکته را به خوبی دریافته ام. اول اینکه پژوهشی که با بخش خصوصی همکاری نکند صاحب محصول نخواهد شد؛ در واقع اگر بخش خصوصی بر روی پژوهش ها سرمایه گذاری نکند صاحب محصول نخواهند بود.

ستاری اضافه نمود: ما باید ساختارهایی درست کنیم که بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در پژوهش باشد و معتقدم حذف بخش خصوصی در پژوهش، منجر به این می گردد که ما هیچ محصول نوآورانه ای نداشته باشیم.

وی در مورد سرمایه گذاری بخش خصوصی در سایر کشورها نیز گفت: هیچ کشوری بیش از یک دوم از GDP را سرمایه گذاری نمی نماید و بقیه این سرمایه از بخش خصوصی تامین می گردد و ما نیز باید در این خصوص نگاه جدیدی داشته باشیم.

وی ادامه داد: دوم اینکه رشد مالی از کارآفرینی شکل می گیرد که از جیب خود هزینه کند و هیچ وقت هزینه های دولتی موجب رشد مالی نمی گردد.

ستاری گفت: معاونت علمی تمام کوشش خود را می نماید تا از طرح ها و ایده های جدیدی که در مرکز نوآوری دانشگاه تهران ارایه می گردد حمایت کند و در این زمینه تفاهم نامه هایی هم قبلا امضا شده است.

علمی ** 2038 **1485

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21298

به "همکاری بخش خصوصی و پژوهشی برای فراوری محصول نوآورانه ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری بخش خصوصی و پژوهشی برای فراوری محصول نوآورانه ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید