نیویورک تایمز: شینزو آبه در تهران به دنبال میانجی گری نیست

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه نیویورک تایمز همزمان با ورود نخست وزیر ژاپن به ایران، این سفر را جدیدترین مورد از یک سری کوشش های بلندپروازانه و طولانی مدت برای بالا بردن نفوذ ژاپن در عرصه جهانی توصیف کرد.

نیویورک تایمز: شینزو آبه در تهران به دنبال میانجی گری نیست

به گزارش خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز می نویسد: سفر شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به ایران در حالی انجام می گردد که برای اولین است یک مقام ژاپنی در این سطح در طول بیش از چهل سال گذشته به تهران می رود. این سفر جدیدترین مورد از سری کوشش های بلندپروازانه و طولانی مدت برای افزایش و تقویت نفوذ ژاپن در عرصه بین الملل است.

آبه با ورود به تهران در روز چهارشنبه به طور مستقیم خود را در میان تنش های کنونی در روابط ایران و آمریکا قرار داده است. این تنش ها از زمانی شروع شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مه 2018 از توافق هسته ای با ایران خارج و سپس تحریم ها علیه این کشور را بازگرداند و به علاوه با اعزام یک ناو گروه آمریکایی به خلیج فارس تشدید شد.

برای رهبران مالی ژاپن این اختلافات یک دردسر محسوب می گردد. ژاپن تحت فشارهای آمریکا واردات نفت خود از ایران را متوقف نموده است، کشوری که توکیو روابط قدیمی و صمیمانه ای با آن دارد اما فشارهای آمریکا سبب شده تا بازرگانان ژاپنی روابط خود با ایران را مورد بازبینی قرار دهند.

هرچند این وضعیت برای آبه یک فرصت است؛ وی در ماه نوامبر قرار است به فردی تبدیل گردد که طولانی ترین دوران نخست وزیری را در تاریخ ژاپن داشته است اما او اکنون برای به جا گذاشتن آخرین میراث سیاسی خود کوشش می نماید و سعی دارد باب گفت وگوهای دیپلماتیک را با کشورهایی همچون روسیه و کره شمالی باز کند.

موانع اما برای نخست وزیر آبه که کوشش نموده روابط شخصی خوبی را نیز با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برقرار کند، بسیار زیاد است تا بتواند یک دستاورد حاصل کند. در این میان، مقامات ژاپنی کوشش نموده اند انتظارات را پایین بیاورند، چراکه به گفته مقامات دولتی آبه در سفر خود حامل هیچ پیامی از رئیس جمهور آمریکا نیست. همچنین به گفته آنها، شینزو آبه قصد ندارد نقش میانجی میان تهران و واشنگتن را ایفا نماید.

او حتی برای کاهش دادن تنش میان ایران و آمریکا با سختی روبرو است. اگرچه ژاپن از روابط خوبی با هر دو کشور برخوردار است اما توانایی کمی برای تأثیر بر اختلافات کنونی میان آنها دارد. تنها برگ برنده او روابط محبت آمیز اش با ایران و خواست همیشگی توکیو برای برقراری ثبات در خاورمیانه است که بخش اعظم نفت خود را از آنجا تأمین می نماید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27520

به "نیویورک تایمز: شینزو آبه در تهران به دنبال میانجی گری نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: شینزو آبه در تهران به دنبال میانجی گری نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید