مدیرکل آژانس: تعیین ضرب الاجل برای ایران ایده مناسبی نیست

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر این باور است که تعیین ضرب الاجل برای ایران شاید بهترین ایده نباشد.

مدیرکل آژانس: تعیین ضرب الاجل برای ایران ایده مناسبی نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رافائل گروسی مدیر کل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: تعیین ضرب الاجل برای ایران با این هدف که شرح دهد چگونه نمونه های اورانیوم در یک محل و انبار اعلام نشده، کشف و پیدا شده است، شاید بهترین ایده نبوده و می تواند مخرب و غیر سازنده باشد.

گروسی در این باره گفت: تعیین ضرب الاجل برای ایران شاید بهترین ایده نباشد. این برای من بدان معناست که در یک رابطه بسیار خصمانه با ایران قرار خواهیم گرفت که در واقع یک طرف مقاومت خواهد کرد. ما نیاز به همکاری با یکدیگر داریم. زمان همیشه ذات و گوهر است.

وی پیش از این نیز گفته است که برخی از تصمیم گیرندگان اصلی در ایران را می شناسد، ولی از زمان انتخاب به این سمت، با مقام های رسمی ایران هیچ گونه دیداری نداشته است.

گروسی امیدوار است در نخستین مذاکرات رودر رو بتواند لحن جدیدی را با جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند. این دیدار در حاشیه نشست طرف های توافق هسته ای 2015 ایران با قدرت های جهانی، در وین برگزار خواهد شد. ریاست هیئت ایرانی بر عهده عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران خواهد بود.

مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی شرح داد: اجازه بدهید مذاکرات من با ایران آغاز شود. تصور نمی کنم این مناسب و منصفانه باشد که دیدگاه و نظر شخصی ام را درباره رویکرد آنها پیش از دیدار و مصاحبه با آنها اعلام کنم. من در خصوص بازرسی ها به طور کلی از جمله درباره ایران، قاطع ولی منصف خواهم بود. من از عمکلرد بازرسان آژانس رضایت دارم.

وی گفت: البته من سعی می کنم بیشتر از مدیر کل قبلی آژانس، در زمینه ارتباطات و تماس ها فعال تر باشم. من فعلا نظری درباره شرایط فعلی توافق هسته ای ایران ندارم. در عوض، آژانس بین المللی انرژی اتمی به روز رسانی های فنی درباره فعالیت های هسته ای ایران را ادامه خواهد داد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62221

به "مدیرکل آژانس: تعیین ضرب الاجل برای ایران ایده مناسبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل آژانس: تعیین ضرب الاجل برای ایران ایده مناسبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید