لایحه بودجه سال 95 توسط شهردار قزوین در صحن شورا ارائه شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مسعود نصرتی شنبه شب با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین لایحه بودجه سال 95 را تقدیم شورای اسلامی کرد.

لایحه بودجه سال 95 توسط شهردار قزوین در صحن شورا ارائه شد

نصرتی پس از تقدیم لایحه بودجه سال آینده با بیان ویژگی های آن اظهارداشت: کل بودجه سال آینده با سازمانهای وابسته 475 میلیارد و 202 میلیون تومان است که 158 میلیون و 533 میلیون تومان آن هزینه های جاری و 316 میلیارد و 669 میلیون تومان هزینه عمرانی است.

وی گفت: بودجه شهرداری بدون احتساب سازمانها 414 میلیارد تومان است که 133 میلیارد و 434 میلیون تومان جاری و 280 میلیارد تومان هزینه عمرانی است.

شهردار قزوین از افزایش بودجه سال 95 خبرداد و توضیح داد: علیرغم مسائل مالی و مالی شاهد افزایش هفت درصدی بودجه سال آینده هستیم.

اتمام طرح های نیمه تمام ویژگی بودجه سال آینده شهرداری قزوین

نصرتی در مورد ویژگی های بودجه یادآورشد: حرکت به سمت بودجه ریزی عملیاتی، ثبت وقایع مالی، حسابداری تعهدی تعدیل شده و شناسایی ثبت درآمدهای غیرنقدی، شفاف سازی هرچه بیشتر حساب های مالی و دارایی های شهرداری و واقعی تر نشان دادن میزان درآمدها و هزینه های پروژه ها از اولویت های کاری شهرداری در تدوین بودجه است.

وی اعلام کرد: در راستای شفاف سازی حساب های مالی کوشش شده است همه ردیف های بودجه شهرداری اعم از درآمدها و هزینه های جاری و عمرانی به همراه مستندات آن ارائه گردد که این حرکت در توجیه برآورد محاسبات اعتبار ردیف های هزینه و درآمد شهرداری است.

شهردار قزوین اعلام کرد: اولویت اصلی بودجه سال 95 اتمام پروژه های نیمه تمام و حذف هزینه های غیرضرور است و رویکرد شهرداری در تدوین بودجه نیز خدمت رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان با حداقل هزینه و صرفه جویی منطقی بوده است.

وی افزود: پیگیری در زمینه جذب اعتبارات ملی و استانی برای منطقه نمونه گردشگری و پروژه سعدالسلطنه و پیش بینی اعتبارات یادشده در بودجه از موارد موثر برای تسریع در برطرف نیازمندی های منطقه ای و برقراری درآمد پایدار برای شهر و شهرداری به وسیله جذب گردشگر و سرمایه گذار است.

نصرتی گفت: با توجه به اهمیت توزیع مناسب بودجه برای بهره برداری عادلانه شهروندان از امکانات شهری به طرح احداث و تکمیل پل روگذر و زیرگذرهای معابر شهری اولویت خاصی منظور شده که افزایش 18 درصدی در برنامه بهبود عبور و مرور شهری، افزایش 36 درصدی ایجاد سایر تاسیسات شهری از آن جمله است.

شهردار قزوین افزود: کوشش برای برطرف معضل ترافیک با اختصاص ردیف های هزینه ای تعیین و مناطق کمتر توسعه یافته در اولویت قرار دارند.

نصرتی توضیح داد:در سرکد پروژه های عمرانی شهرداری دربودجه سال آینده دربرنامه ریزی توسعه شهری 17 میلیارد و 400 میلیون تومان، راهنمایی دفع آبهای سطحی داخل شهری سه میلیارد و 300 میلیون تومان، بهبود عبور و مرور شهری 133 میلیارد و 860 میلیون تومان، ایجاد سایر تاسیسات حفاظتی شهرها 951 میلیون تومان، بهبود محیط شهری 54 میلیارد و 320 میلیون تومان، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی، فرهنگی و گردشگری یک میلیارد و 440 میلیون تومان، ایجاد تاسیسات و تسهیلات شهری 42 میلیارد و 400 میلیون تومان، ایجاد تاسیسات درآمدزا 15 میلیارد و 300 میلیون تومان و هزینه های پیش بینی نشده بالغ بر 11 میلیارد و 576 میلیون تومان لحاظ شده است.

عرضه 100 میلیارد تومان اوراق سکوک

شهردار قزوین اظهارداشت: یکی از طرح ها برای تامین درآمد شهرداری انتشار اوراق سکوک است که سال جاری کارهای نهایی آن انجام شده و به نظر می رسد با شرایط فعلی قابل عرضه است.

نصرتی گفت: این اوراق به مبلغ 100 میلیارد تومان در فروردین و یا اردیبهشت ماه عرضه می گردد که می تواند بخشی از منابع مالی را تامین کند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73726

به "لایحه بودجه سال 95 توسط شهردار قزوین در صحن شورا ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه بودجه سال 95 توسط شهردار قزوین در صحن شورا ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید