فصل فراموشی فریبا بهترین فیلم جشنواره فونیکس ملبورن شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، جشنواره فونیکس هر ساله نیمه اول آذر ماه در شهر ملبورن استرالیا برگزار می گردد و سال جاری از سینمای ایران فیلم فصل فراموشی فریبا علاوه بر دریافت جایزه اصلی، جایزه حقوق بشر را نیز دریافت کرد.

فصل فراموشی فریبا بهترین فیلم جشنواره فونیکس ملبورن شد

عباس رافعی هفته گذشته جایزه بهترین فیلم را از شانزدهمین دوره جشنواره اسیاتیکای ایتالیا دریافت کرد و پیش از این نیز فیلم فصل فراموشی فریبا به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی در جشنواره یونیورسال آمریکا به عنوان بهترین فیلم سینمایی و بهترین بازیگر زن پیروز به کسب جایزه اصلی این جشنواره شدند.

این کارگردان ایرانی با فیلم فصل فراموشی فریبا در جشنواره رومانی پیروز به کسب جایزه بهترین فیلم سینمایی شد و در نهمین دوره جشنواره نیویورک و بیست و چهارمین دوره جشنواره هارتلند پیروز به دریافت جایزه بهترین فیلم شد. این فیلم همچنین در شهریور ماه سال جاری در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم نیوجرسی آمریکا حضور داشت و پیروز به دریافت چهار جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد و همزمان جایزه بهترین فیلم سینمایی جشنواره هرات را دریافت کرد.

عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه بهترین کارگردان آسیا و فصل فراموشی فریبا جایزه نتبک (توسعه و ارتقا سینمای آسیا) را به عنوان فیلمی که در جهت ارتقای سینمای آسیا گام بر می دارد دریافت کرد. عباس رافعی بیش از این نیز در بخش مسابقه جشنواره هادسون نیویورک و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا آمریکا و در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال کانادا و بیست و نهمین دوره جشنواره برانشوایک آلمان حضور داشت و فیلم فصل فراموشی فریبا در صفحه رسمی جشنواره هالیوود به عنوان پنج فیلم برگزیده هالیوود در سال 2015 معرفی شده است.

پخش بین المللی فیلم در موسسه فراوری و پخش بین الملل فیلمنگاران انجام می پذیرد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50624

به "فصل فراموشی فریبا بهترین فیلم جشنواره فونیکس ملبورن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل فراموشی فریبا بهترین فیلم جشنواره فونیکس ملبورن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید