عضو کادرفنی کی روش: خروجی کار کی روش مدال نگرفتن، سیاه نمایی و خراب کردن چهره فوتبال ایران بود، مربی ایرانی بهترین گزینه است

به گزارش مجله سرگرمی، عضو پیشین کادرفنی تیم ملی می گوید که فدراسیون در هشت سال گذشته امکاناتی با استاندارد بین المللی برای تیم ملی فراهم کرد، اما خروجی کار کی روش مدال نگرفتن، سیاه نمایی و خراب کردن چهره فوتبال ایران بود.

عضو کادرفنی کی روش: خروجی کار کی روش مدال نگرفتن، سیاه نمایی و خراب کردن چهره فوتبال ایران بود، مربی ایرانی بهترین گزینه است

مهرداد خانبان که چند سال سابقه حضور در کادرفنی تیم ملی را به عنوان آنالیزور داشته در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی پس از کارلوس کی روش به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: پس از سال ها حضور در تیم ملی و تجربه بیش از 100 بازی ملی، شرایط مختلفی را در فوتبال بین المللی تجربه کردم. نباید در حال حاضر فرصت را از دست داد و از دست رفتن زمان برای استخدام یک مربی جدید، به صلاح فوتبال ما نیست. فدراسیون فوتبال باید هرچه سریع تر یک مربی خوب و با دانش که شناخت کافی نیز از فضای فوتبال ایران داشته باشد را انتخاب کند.

وی در مورد اینکه یکی از مسائل فدراسیون فوتبال در انتخاب مربی مسائل ارزی بوده و با توجه به این مسئله کار برای انتخاب گزینه خارجی نیز سخت شده است، گفت: در چنین شرایطی، فکر می کنم استخدام مربی ایرانی، بهترین انتخاب خواهد بود. با توجه به نوسانات ارز و هزینه های اصلی و جانبی که مربیان خارجی خواهند داشت، به لحاظ اقتصادی نیز استخدام مربی خارجی به سود فوتبال ما نیست.

خانبان اضافه نمود: از طرفی می توان منابع اقتصادی برای استخدام یک مربی خارجی را صرف زیرساخت ها و تیم های پایه کرد و آینده فوتبال ایران را هم ساخت. ضمن اینکه خروجی چند ساله کادر فنی خارجی با تمام هزینه هایی که برای آنها شده بود و مسائلی که با حاشیه های خود برای فوتبال ما ایجاد کردند، چه بوده است؟ فدراسیون فوتبال در هشت سال گذشته تمام امکانات و پشتیبانی های لازم را برای حمایت از تیم ملی، انجام داد. این اتفاق نیز به بهترین شکل ممکن و با بالاترین استاندارد بین المللی انجام شد، اما خروجی آن عدم کسب مدال (عنوان در جام ملت های آسیا)، سیاه نمایی و سعی بر خراب کردن چهره فوتبال ایران در مجامع بین المللی بوده است.

عضو پیشین کادرفنی تیم ملی در زمان کارلوس کی روش و افشین قطبی، با انتقاد از بعضی رفتارهای سرمربی پرتغالی پیشین تیم ملی عنوان نمود: شرایط به گونه ای شده که هیچ مربی خارجی بزرگی، به راحتی به فدراسیون فوتبال ما اعتماد نمی کند. حتی در صورت اعتماد و عقد قرارداد، با ایجاد کوچک ترین مسئله ای، طلبکار خواهد شد. البته این مسئله قابل تعمیم به همه مربی های خارجی نیست و همه آنها چنین شخصیتی ندارند.

خانبان با اشاره به ناکامی تیم ملی ایران با کارلوس کی روش حتی در مسابقات غرب آسیا، یادآور شد: آخرین باری که تیم ملی کشورمان در تورنمنتی پیروز به کسب مدال شد، زمان افشین قطبی بود که او به عنوان یک مربی ایرانی توانست مدال نقره بازی های غرب آسیا را کسب کند. در حال حاضر می توان به مربیان ایرانی اعتماد کرد که نمونه آنها قطبی بود که با کمترین امکانات در آن موقع، توانست نتایج مناسبی با تیم ملی بگیرد.

وی در مقایسه امکانات و حمایت ها از تیم ملی در زمان قطبی و کی روش، گفت: حمایت ها از تیم ملی زمان کی روش و قطبی قابل مقایسه نیست. زمان افشین قطبی پس از پیروزی خارج از خانه مقابل چین و کره جنوبی، برای هر دو بازی فقط 500 هزار تومان پاداش دادند که این مبلع در مقایسه با پاداش هشت هزار دلاری و بیست میلیون تومانی دوران کی روش، رقم بسیار ناچیزی بود. همینطور کیفیت اردوها، شرایط سفر، امکانات تمرینی، هتل ها و تعداد نفرات کادرفنی نیز شرایط متفاوت بود و قابل مقایسه نیست.

خانبان گفت:در حال حاضر، فوتبال ایران مربیان با دانشی دارد. مربیانی که تجربه بین المللی هم کسب نموده اند و می توان با حضور مربیان خوب ایرانی، جستجو برای مربیان خارجی را خاتمه داد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22142

به "عضو کادرفنی کی روش: خروجی کار کی روش مدال نگرفتن، سیاه نمایی و خراب کردن چهره فوتبال ایران بود، مربی ایرانی بهترین گزینه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کادرفنی کی روش: خروجی کار کی روش مدال نگرفتن، سیاه نمایی و خراب کردن چهره فوتبال ایران بود، مربی ایرانی بهترین گزینه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید