ظریف و لاوروف اوضاع در ونزوئلا را آنالیز کردند

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه امروز سه شنبه در تماس تلفنی درباره تازه ترین تحولات در ونزوئلا گفتگو و گفت و گو کردند.

ظریف و لاوروف اوضاع در ونزوئلا را آنالیز کردند

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، در این تماس تلفنی که به ابتکار طرف ایرانی صورت گرفت، محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف به تشریح اوضاع در کاراکاس پرداختند.

همچنین گفته شده است که روسای دستگاه دیپلماسی ایران و روسیه توافق نموده اند به کوشش های بین المللی برای یاری به بهبود اوضاع در ونزوئلا برای رسیدن به یک فهم مشترک، برقراری صلح و حل مسائل اجتماعی - مالی مطابق با اصول منشور سازمان ملل متحد یاری نمایند.

براساس گزارش وزارت امور خارجه روسیه، وزیران امور خارجه دو کشور همچنین به بیان دیدگاه های متعدد درباره مسائل مربوط به همکاری دو جانبه پرداختند.

لازم به ذکر است، اواسط اسفندماه امسال محسن بهاروند مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و رایزنی با همتایان روس خود در مورد ونزوئلا در مسکو به خبرنگاران گفت که ایران و روسیه مخالف مداخله خارجی برخلاف منشور سازمان ملل متحد در امور داخلی ونزوئلا هستند.

وی اضافه نمود: ایران و روسیه معتقدند دولت مادورو، دولت قانونی این کشور است و قانون اساسی این کشور باید از سوی همه مورد احترام قرار گیرد.

بهاروند ادامه داد: ما با دخالت خارجی در مسائل داخلی ونزوئلا و با اقدامات یک جانبه خلاف منشور ملل متحد از جمله دخالت در امور داخلی کشورها و تهدید به استفاده از زور بر علیه دولت ونزوئلا مخالفیم.

وی گفت: روسیه و ایران دو کشور مهم در سطح جهانی هستند و به عنوان دو کشور دوست در دفاع از منشور ملل متحد و حاکمیت کشورها مواضع مشترک دارند.

مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: این سفر برای هماهنگی های بیشتر در این زمینه صورت گرفت و ما کوشش می کنیم در سازمان ملل متحد به همراه سایر کشورها از اصول منشور ملل متحد دفاع کنیم و همکاری های عملی تری داشته باشیم.

وی ادامه داد که ایران از پیشنهاد دولت قانونی ونزوئلا برای شروع گفت وگوها با مخالفان برای حل وفصل مسائل بوجود آمده در کاراکاس بدون دخالت خارجی حمایت می نماید.

بهاروند با بیان اینکه دولت ونزوئلا پیشنهادی به مخالفان خود ارایه داده است که از نظر ما نیز معقول است، گفت: ما معتقدیم که مخالفان دولت ونزوئلا هم باید به این پیشنهاد تن دهند و بنشینند با دولت ونزوئلا گفت وگوی سیاسی نمایند تا مسائل بوجود آمده در کاراکاس میان ونزوئلایی ها بدور از مداخله خارجی حل و فصل گردد.

وی گفت: ما معتقدیم که منشور ملل متحد نباید توسط هیچ کشوری زیر پا گذاشته گردد و نادیده دریافت اصولی همچون عدم مداخله در امور داخلی کشورها و تهدید به توسل به زور در روابط بین المللی غیر قابل قبول است.

بهاروند این را هم گفت که ایران و روسیه کوشش دارند موضع سیاسی مشترک در قبال اقدامات غیرقانونی آمریکا بگیرند تا حداقل بتوانند از گسترش اقدامات غیرقانونی ایالات متحده جلوگیری نمایند.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواهان کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

بعضی کشورهای اروپایی و متحدان آمریکا در آمریکای جنوبی و شرق آسیا همگام با واشنگتن خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در ونزوئلا شدند.

مادورو آمریکا را به راه انداختن جنگ تجاری علیه این کشور و کوشش برای ایجاد کودتا و براندازی نظام موجود در کاراکاس متهم می نماید.

بعضی کشورها از جمله روسیه، چین، ایران، ترکیه و کوبا از ریاست جمهوری مادورو حمایت نموده و نسبت به دخالت خارجی در امور داخلی این کشور هشدار داده اند.

در تازه ترین تحولات ونزوئلا، بتازگی روسیه و چین به اتفاق، پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه ونزوئلا در شورای امنیت را وتو کردند.

اروپام ** 1346**

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16603

به "ظریف و لاوروف اوضاع در ونزوئلا را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف و لاوروف اوضاع در ونزوئلا را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید