ظرفیت خط لوله انتقال نفت قزاقستان به روسیه افزایش می یابد

به گزارش مجله سرگرمی، خط لوله نفت خزر به دلیل پیش بینی افزایش فراوری نفت در قزاقستان، ظرفیت خود را توسعه می دهد.

ظرفیت خط لوله انتقال نفت قزاقستان به روسیه افزایش می یابد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آکی پرس، مقامات کنسرسیوم خط لوله خزر اعلام کردند که ظرفیت این خط لوله نفتی با افزایش 25 درصدی تا سرانجام سال 2023 به 83 میلیون تن در سال افزایش می یابد.

کریستوفر اسکات بون مشاور این پروژه گفت که هم اکنون به دلیل یک برنامه فشرده ظرفیت این خط لوله از حدود 67 میلیون تن در سال افزایش یافته است و در نتیجه می توانیم تنها از قزاقستان حدود 72.5 میلیون تن نفت در سال پمپاژ کنیم.

به دلیل پیش بینی افزایش فراوری نفت در قزاقستان، ظرفیت این خط لوله نیز افزایش خواهد یافت. خط لوله خزر، نفت قزاقستان را به روسیه منتقل می نماید.

نفت فراوری شده در میدان تنگیز در قزاقستان و چند میدان نفتی دیگر به وسیله این خط لوله به ترمینال دریایی نزدیک نووراسیسک روسیه منتقل می گردد. نووُراسیسک یکی از شهرهای جنوبی روسیه و یکی از بنادر مهم این کشور در دریای سیاه و در سرزمین کراسنودار است.

صادرات نفت خام از طریف خط لوله خزر در سال 2018 به 61.1 میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل 5.98 میلیون تن افزایش داشت. کنسرسیوم خط لوله خزر انتظار دارد در سال 2019 حدود 67.7 میلیون تن (1.35 میلیون بشکه در روز) از طریف این خط لوله صادر گردد.

کریستوفر اسکات بون تاکید نمود که کنسرسیوم خط لوله خزر به عنوان بزرگترین پروژه ترانزیتی بین المللی در نظر دارد چندین توربین و ایستگاه پمپاژ را در جریان برنامه افزایش ظرفیت این خط به این پروژه اضافه کند.

دولت روسیه با 24 درصد، دولت قزاقستان با 20.75 درصد و شرکت آمریکایی شورون با 15 درصد سهم، عمده ترین سهامداران خط لوله کاسپین به شمار می آیند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37981

به "ظرفیت خط لوله انتقال نفت قزاقستان به روسیه افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت خط لوله انتقال نفت قزاقستان به روسیه افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید