سکونت گاه صخره ای در دل کوه های هیمالیا

به گزارش مجله سرگرمی، برزوهوم نام مکانی تاریخی در کشمیر است که به لحاظ باستان شناسی اهمیت زیادی دارد و در شمال غرب باغ معروف شالیمار واقع شده است. در این مکان صخره های بزرگ سنگی قرار دارند که قدمت آن به هزاران سال پیش بازمی شود.

سکونت گاه صخره ای در دل کوه های هیمالیا

این منطقه که در دل کوه های هیمالیا واقع شده است. چم انداز بدیع و زیبایی را به وجود آورده است. از طرف دیگر طبیعت بکر این منطقه مناظر بسیار زیبایی دارد که هر گردشگری را مشتاق بازدید و اقامت در آن می نماید. خانه های باستانی در این مکان که حالت غار مانند دارند بیش از 2 هزار سال پیش از میلاد ساخته شده اند و بالاتر از سطح زمین واقع هستند.

باستان شناسان در این منطقه شواهد زیادی مبنی بر سکونت طولانی مدت انسان در سال های دور یافته اند. در عملیات باستان شناسی که در این مکان به مدت 6 سال(1961 تا 1968) انجام شد، 10 اسکلت انسان که مربوط به دوران نوسنگی بودند، یافت شد.

صخره های بزرگ سنگی در برزوهوم نشان می دهد که قدمت این منطقه به دوران نوسنگی در عصر حجر باز می شود. دوران نوسنگی بخشی از عصر حجر بود که مردم آغاز به استفاده از تکنیک جدید ساخت ابزار برای پرداخت سنگ ها کردند.در حال حاضر این مکان تاریخی تحت حفاظت سازمان باستان شناسی هند است. و بازدید نمایندگان زیادی به آن جا مراجعه می نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: لست سکند
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64058

به "سکونت گاه صخره ای در دل کوه های هیمالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکونت گاه صخره ای در دل کوه های هیمالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید