راهنمای جامع سفر به شهر ریو دو ژانیرو &ndash قسمت دوم

به گزارش مجله سرگرمی، سفر به شهر ریو دو ژانیرو

همراهان همیشگی خبرنگاران در مقاله قبل با شهر ریو دو ژانیرو ، آب و هوا و حمل و نقل در آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کلی بر جاذبه های گردشگری و مراکز خرید و رستوران های ریو دو ژانیروداشته باشیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به شهر ریو دو ژانیرو &ndash قسمت دوم

جاذبه های گردشگری شهر ریو دو ژانیرو

  • سواحل ریو دو ژانیرو حتی گردشگران فصلی هم سواحل ریو دو ژانیرو را فوق العاده می دانند. این سواحل، پهناور، تمیز و با شن های سفید و نرم هستند. سواحل اصلی از لِمه تا بارا خدمات بسیاری ارائه می دهند. از جمله این خدمات می توان به دوش های رایگان در ساحل، جهتهای مرطوب برای راه رفتن روی شن های خنک، سرویس های بهداشتی تمیز، غریق نجات، پلیس، آلاچیق چادری و جایگاه برای اجاره، نوشیدنی و غذا اشاره نمود. سواحل ریو دو ژانیرو از شرق تا غرب کشیده شده اند. از میان سواحل ریو دو ژانیرو می توان ساحل راموس، فلامنگو، بوتافوگو، اورکا، ورملا، لمه، کوپاکابانه، ایپانما، لبلون و گروماری را نام برد.
  • کوه کورکووادو(Corcovado) نگاه کردن ریو بر فراز کوه های 710 متری کورکووادو به همراه تندیس مسیح بر روی آن تاثیرگذارترین و نفس گیرترین تجربه ای است که می توانید در ریو دو ژانیرو داشته باشید. این منطقه چشم اندازهای بی نظیری به زونا سول(منطقه جنوبی ریو دو ژانیرو) دارد.
  • پدروی دوم امپراطور برزیل در سال 1885 دستور ساخت خط آهنی بسمت کورکووادو را داد تا یک قطار بخار گردشگران را به بالای کوه ببرد. حدود 50 سال بعد یعنی در سال 1931 تندیس مسیح بر بالای این کوه ساخته شد و از آن موقع به بعد هر سال میلیون ها گردشگر از آن دیدن می نمایند.
  • مجسمه مسیح مسیح منجی(christ the redeemer) بر فراز قله کوه های 710 متری کورکووادو، مجسمه مسیح رهایی بخش با بازوانی گگردده ایستاده و به آرامی به شهر نگاه می نماید. تاریخ ساخت این مجسمه به سال 1922 یعنی به زمان جنبش آرت دکو برمی گردد و بزرگترین مجسمه بتونی است که در این ژانر ساخته شده است. بیشتر گردشگران برای بالا رفتن از این کوه و تماشای مجسمه مسیح، از قطارهای کابلی استفاده می نمایند. گردشگران از انتهای این قطارها تا مجسمه باید مقداری پیاده روی نمایند که البته این روزها وجودآسانسور و پله برقی این کار را آسان و جهت را کوتاه تر نموده است.
  • کوه شوگرلوف(Sugar Loaf mountain) کوه شوگرلوف یکی دیگر از نقاط برجسته شهر ریو دو ژانیرو محسوب می گردد. بالا رفتن از این کوه یکی از محبوب ترین تفریحات در ریو دو ژانیرو است و قطعا باید این کار را انجام دهید. نمای شگفت انگیز خلیج، مرکز و غرب شهر و همچینین سواحل مشهور این شهر را بر فراز این کوه می توانید نظاره کنید، بنابراین علاوه بر لذت بردن از این مناظر زیبا، نسبت به این شهر حیرت انگیز نیز دید کلی پیدا خواهید کرد. گمان نکنید که نظاره شهر از بالای کوه های کورکووادو کفایت می نماید. حتما هنگام غروب خورشید بر فراز شوگرلوف بروید و تجربه ای مفرح داشته باشید.
  • تالاب رودریگو ده فریتس(Lagoa Rodrigo de Freitas) تالاب رودریگو ده فریتس، تالابی بزرگ در نیمه جنوبی شهر ریو دو ژانیرو است. این تالاب نمایی شگفت انگیز به کورکووادو، ایپانما و سواحل لبلون دارد. می توانید در کنار این تالاب پیاده روی و یا دوچرخه سواری کنید و یا حتی قایق پدالی کرایه کنید.
  • استادیوم ماراکانا(Maracana Stadium) استادیوم ماراکانا بزرگترین استادیوم امریکای جنوبی است. زمانی این استادیوم بزرگترین استادیوم دنیا نیز محسوب می شد. جام دنیای 2014 نیز در این استادیوم برگزار گردید. از موزه فوتبال داخل این استادیوم نیز می توانید دیدن کنید.
  • آرپادور(Arpoador) ساحل آرپادور بی شک یکی از زیباترین مناظر غروب خورشید را در برابر دیدگان شما قرار می دهد. این ساحل آخرین نقطه ای از شهر ریو دو ژانیرو است که پرتوهای خورشید در آن پدیدار می گردد.
  • باغ گیاه شناسی جاردیم(Jardim Botanico) باغ گیاه شناسی جاردیم به نوعی هم پارک محسوب می گردد و هم آزمایشگاه تحقیقاتی. این باغ در ناحیه شرقی تالاب واقع شده و یکی از زیباترین پارک های ریو دو ژانیرو به شمار می رود. مساحت این باغ به اندازه 137 زمین فوتبال است. امپراطور ژان ششم این باغ گیاه شناسی را در سال 1808به عنوان مکانی برای مراقبت از گیاهان بنا کرد. بسیاری از گونه های گیاهی موجود در این باغ از آسیا آورده شدند و منحصرا برای خانواده سلطنتی بودند. در سال 1822 درب های این باغ به روی عموم باز شد. بهترین نقطه آغاز بازدید از این باغ Grotto Kar Glasl می باشد، جایی که می توانید نیلوفرهای آبی شناور در برکه ها، و مجسمه عظیم مسیح رهایی بخش را از فاصله ای دور تماشا کنید. ساعات کاری این باغ از 8 صبح الی 5 بعد از ظهر است. ورودی این باغ 6 دلار است.

از دیگر جاذبه های گردشگری ریو دو ژانیرو می توان به پارک ملی تیجوکا، پارک لِیگ، ساختمان تئاتر شهر و بسیاری جاذبه های دیگر اشاره نمود.

خرید در شهر ریو دو ژانیرو

در ریو دو ظانیرو هنگامی که در خیابان مشغول خرید هستید، سعی کنید همواره چانه بزنید. چون در این صورت می توانید اجناس را با قیمتی بسیار پایین تر خریداری کنید. اما چانه زدن در مغازه ها و مراکز خرید این شهر معمولا امری مودبانه تلقی نمی گردد. فروشندگان و تاجران ریو دو ژانیرو معمولا اهل چانه زدن نیستند مگر اینکه شما اینکار را بکنید، خصوصا هنگامی که گردشگر باشید. در این شهر خصوصا در بازارهای غیر رسمی، اجناس را معمولا 20 درصد گران تر از قیمت واقعی به گردشگران می فروشند.

بسیار از محصولات وارداتی از اروپا در این شهر با قیمتی بسیار بالا به فروش می رسند. برای مثال لوازم الکترونیکی مثل دوربین های دیجیتال با دو برابر قیمت نسبت به اروپا و امریکا در این شهر به فروش می رسند.

معمولا صاحبان فروشگاه ها و مغازه ها در این شهر به زبان انگلیسی مسلط هستند. اما بسیاری از کارکنان آن ها نمی توانند انگلیسی صحبت نمایند. بنابراین در سفر به این شهر بهتر است که حداقل زبان پرتغالی را به صورت پایه یاد بگیرید و با اعداد، احوالپرسی، طریقه پرسیدن آدرس وقیمت ها در این زبان آشنایی پیدا کنید.

مراکز خرید ریو دو ژانیرو

در ادامه تعدادی از مهم ترین مراکز خرید ریو دو ژانیرو را به شما معرفی می کنیم:

مرکز خرید نیویورک سیتی سنتر(New York City Center)

مرکز خرید نیویورک سیتی سنتر را به راحتی میتوان با مجسمه آزادی که درست در سمت راست آن واقع شده است، تشخیص داد. در نگاه اول این مرکز خرید کوچک به نظر می رسد، اما درست در ورودی آن تعدادی رستوران و مغازه کوچک به چشم می خورد. بعد از عبور از آن ها به مرکز خرید بزرگی می رسید که همان مرکز خرید اصلی است. سینمای این مرکز خرید به تنهایی 18 اتاق دارد و صدها مغازه، رستوران، و مراکز تفریحی، در این مرکز خرید به چشم می خورد.

مرکز خرید نووا امریکا(Nova America)

مرکز خرید نووا امریکا در شمال ریو دو ژانیرو واقع شده است. طراحی این مرکز خرید به گونه ای است که بدون اینکه خسته شوید می توانید ساعت ها در آن وقت بگذرانید، اما نکته ای که در خصوص مرکز خرید نووا وجود دارد این است که قیمت های آن مناسب است و ممکن است در این مرکز خرید کمی ولخرجی کنید و اصلا هم عذاب وجدان نگیرید. اما توصیه ما به شما این است که به فکر جیب خود باشید!

مرکز خرید تیجوکا(Tijuca)

نام این مرکز خرید برگرفته از محله ای است که این مرکز خرید در آن واقع شده است. این مرکز خرید کوچکتر از همتایان خود است، اما این مورد خصیصه ای منفی برای آن نیست. بلکه هر چیزی را به راحتی می توانید در این مرکز خرید پیدا کنید، بنابراین لازم نیست که در این مرکز خرید مسافت زیادی را برای یافتن کالای مورد نظر خود بپیمایید.

مرکز خرید لبلون(Leblon)

در مرکز خرید لبلونبسیاری از مغازه های گران و لوکس را با برندهای معتبر بین المللی می توانید پیدا کنید. مغازه های این مرکز خرید اجناسی از برندهای با قیمت متوسط تا بالا مانند دولچه اند گابانا( Dolce & Gabbana)، باربری(Burberry) و دیزل(Diesel) را به فروش می رسانند.

غذا در شهر ریو دو ژانیرو

در ریو دو ژانیرو احتمالا بتوانید هر غذایی که مطابق با میل شما باشد را پیدا کنید. نکته مثبت در خصوص غذاهای محلی ریو دو ژانیرو این است که می توانید غذا را به صورت کیلویی در این شهر خریداری کنید. رستوران های ریو دو ژانیرو به شکل بوفه هستند و با توجه به پولی که بابت غذا می پردازید، وزن غذا برای شما معین می گردد.

برای کسانی که گرسنه هستند هیچ چیز بهتر از رودیزیو نیست. رودیزیو روشی از سرو غذا است که در جنوب برزیل بسیار مرسوم است. رودیزیو به معنای هر چی میتونی بخور است و به روش های گوناگونی ارائه می گردد، هر چند که بهترین آن رودیزیوی گوشت کبابی است.

در بعضی رستوران های ریو دو ژانیرو نیز می توانید رودیزیوی غذاهای دریایی، پیتزا، یا پیش غذاهای مختلف را پیدا کنید.

جمعیت کثیری از ریو دو ژانیرو را مهاجران ژاپنی تشکیل می دهند. به همین دلیل سوشی از غذاهای محبوب در این شهر است. اگر عاشق سوشی هستید به راحتی می توانید آن را در ریو دو ژانیرو پیدا کنید.

به دلیل وجود سواحل پهناور ریو دو ژانیرو، بسیاری از برزیلی ها در طبخ غذاهای دریایی تبحر دارند. غذاهای دریایی در این شهر از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و انواع میگو، خرچنگ، کالاماری، صدف، نرم تنان دریایی و بسیاری ماهی های لذیذ دیگر را در این شهر می توانید پیدا کنید. بنابراین لذت خوردن غذاهای دریایی را در ریو دو ژانیرو از دست ندهید.

رستوران های ریو دو ژانیرو

در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های ریو دو ژانیرو را به شما معرفی خواهیم کرد:

رستوران اورو(Oro)

رستوران اورو برنده چندین جایزه دنیای و دارنده ستاره میشلن است. اورو رستورانی است که مردم از سراسر دنیا برای خوردن غذا در آن به ریو دو ژانیرو سفر می نمایند. در حقیقت این رستوران با تاکید بر آشپزی بر روی آتش در میان رستوران های برزیلی شهرتی دنیای کسب نموده است.

☎ 55212540-8768+

آدرس: Av. Gen. San Martin, 889 - Leblon, Rio de Janeiro - RJ, 22441-015, Brazil

رستوران لازای(Lasai)

رستوران لازای با سبک مدرن آشپزی خود، توانسته است ستاره میشلن را از آن خود کند و در میان برترین رستوران های امریکای لاتین جای بگیرد. مشتریان این رستوران می توانند در فضایی به سبک خانه های تاریخی سال 1902 غذا بخورند و یا در تراس این رستوران همراه با خوردن غذا از تماشای مناظر ریو دو ژانیرو و مجسمه مسیح لذت ببرند.

☎ 55213449-1854+

آدرس: Rua Conde de Irajá, 191 - Botafogo, Rio de Janeiro - RJ, 22271-020, Brazil

رستوران الیمپ(Olympe)

این رستوران در سال 1983 توسط آشپز معروف Claude Troisgros افتتاح شد. تمرکز این آشپز بیشتر بر روی ترکیب آشپزی فرانسوی با برزیلی بود. تا جایی که نسل سوم این خانواده توانسته است به عنوان پیشگام آشپزی نوول در فرانسه مورد اعتماد قرار بگیرد. این رستوران توانسته است ستاره میشلن را از آن خود کند و به رستورانی در سطح دنیای تبدیل گردد.

☎ 55212537-8582+

آدرس: R. Custódio Serrão, 62 - Lagoa, Rio de Janeiro - RJ, 22470-230, Brazil

رستوران می(Mee)

این رستوران که پیروز به کسب ستاره میشلن شده است غذاهایی با الهام از سبک آسیایی ارائه می نماید. تنوع این غذاها بسیار زیاد است و هر نوع غذای آسیایی را در منوی آن می توانید پیدا کنید.

☎ 55212548-7070+

آدرس: Av. Atlântica, 1702 - Copacabana, Rio de Janeiro - RJ, 22021-001, Brazil

رستوران یازده ریو(Eleven Rio)

در این رستوران که در ایپانما واقع شده است، آشپز مشهور Joachim Koerper منویی با ترکیب غذاهای اروپایی و پرتغالی خلق نموده است که بر پایه آشپزی رستوران یازده لیسبون پرتغال است. با امتحان غذاهایی مثل خرچنگ صخره ای با طعم رازیانه و سس مرکبات می توانید به این نکته پی ببرید که چرا این رستوران توانسته است ستاره میشلن را از آن خود کند.

☎ 55212267-9282+

آدرس: Av. Vieira Souto, 234 - Ipanema, Rio de Janeiro - RJ, 22420-000, Brazil

احتمالا این مطلب را هم بپسندید:

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: فلای تودی
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17228

به "راهنمای جامع سفر به شهر ریو دو ژانیرو &ndash قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به شهر ریو دو ژانیرو &ndash قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید