داور بین المللی والیبال: قضاوت در رقابت های انتخابی المپیک بسیار ارزشمند است

به گزارش مجله سرگرمی، افشین گفت: برای من بسیار ارزشمند است که در رقابت های انتخابی المپیک می توانم قضاوت کنم.

داور بین المللی والیبال: قضاوت در رقابت های انتخابی المپیک بسیار ارزشمند است

به گزارش ، به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، رقابت های والیبال انتخابی المپیک 2020 در بخش بانوان درحالی به میزبانی شهر ناخون راتچاسیمای تایلند در حال برگزاری است که نرگس افشین داور بین المللی والیبال ایران یکی از داوران این مسابقات است.

افشین به عنوان نماینده داوری ایران در کلینیک داوری این رقابت ها نیز شرکت کرد و با اشاره به مباحث مطرح شده در این کلینیک، گفت: مسابقات انتخابی المپیک درقاره آسیا در دو گروه زنان و مردان به میزبانی کشور های تایلند و چین با حضور داوران همراه تیم ها به اضافه دو داور بی طرف و براساس قوانین روز فدراسیون جهانی با استفاده از سیستم چلنج FIVB در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: یک روز قبل از شروع رقابت ها، آموزش های لازم برای استفاده از تبلت برای تعویض بدون راکت، وقت استراحت و چلنج ازسوی نمایندگان فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا به داوران و مربیان ارائه شد.

داور بین المللی والیبال ایران، اضافه نمود: در کلینیک داوری علاوه بر مرور قوانین در راستای هماهنگی داوران، بر آرامش هنگام قضاوت و همکاری با مربیان برای استفاده از تبلت نیز تاکید شد.

افشین با اشاره به حضور تیم ملی والیبال بانوان ایران در گروه دوم و چهار تیمی رقابت های انتخابی المپیک، گفت: در حال حاضر 7 داور به همراه 2 داور بی طرف از کشور هنگ کنگ و چین در تایلند حضور دارند. این درحالی است که با توجه به حضور تیم ملی والیبال بانوان ایران در گروه دوم رقابت ها، بنده به همراه 3 داور دیگر در گروه اول مسابقات (گروهی که ایران حضور ندارد) قضاوت داشتیم.

وی تاکید کرد: این تقسیم بندی برای 4 داور و سه بازی از نظر نماینده داوران بسیار سخت بود و درنهایت یکی از داوران این گروه هر روز در یک مسابقه رزرو، چلنج یا داور اول و دوم بود. این را هم بگویم که بازی های گروه اول، سومین بازی برگزار شده در هر روز بود.

افشین درباره قضاوت های خود در این مسابقات هم گفت: در روز اول مسابقات داور رزرو بازی تایلند و چین تایپه بودم و روز گذشته نیز به عنوان داور دوم مسابقه تایلند و استرالیا را قضاوت کردم.

وی گفت: براساس سیستم اجرایی، در این سطح از مسابقات، داوران تیم های حذف شده نیز از دور مسابقات کنار می فرایند.

افشین حضور در کلینیک داوری و قضاوت در این دوره از رقابت ها را هم این طور ارزیابی کرد: تجربه ای بسیار ارزشمند و کارآمد برایم بود. با اینکه تعداد قضاوت داوران کم بود، اما هر روز موارد مختلف را تجربه کردیم؛ به خصوص کار با سیستم چشم عقاب.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 66602

به "داور بین المللی والیبال: قضاوت در رقابت های انتخابی المپیک بسیار ارزشمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داور بین المللی والیبال: قضاوت در رقابت های انتخابی المپیک بسیار ارزشمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید