بازسازی بافت قلب با سلول های بنیادی جنینی

به گزارش مجله سرگرمی، محققان به تاز گی با استفاده از سلول های بنیادی جنینی پیروز به بازسازی بافت های آسیب دیده قلب شدند.

بازسازی بافت قلب با سلول های بنیادی جنینی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، پس از بروز یک حمله قلبی، آسیب های جدی به بافت قلب وارد می گردد که همین امر موجب نارسایی قلبی و مرگ خواهد شد. در حال حاضر محققان با استفاده از سلول های بنیادی جفت انسان، پیروز به بازسازی سلول های آسیب دیده قلب موش ها شدند که می تواند یاری جدیدی برای درمان قربانیان حملات قلبی باشد.

براساس گزارش نیواطلس، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیماری های قلبی و عروقی، بزرگ ترین قاتلان انسان در دوران مدرن هستند. بیماری های قلبی به دلیل عدم ناتوانی قلب در اصلاح بافت های آسیب دیده خود، به وجود می آید؛ به گونه ای که حتی اگر فردی از یک ایست قلبی جان سالم به در ببرد، قلب او آسیب دیده و توانایی کمتری در پمپاژ خون خواهد داشت که همین امر باعث می گردد تا فرد در آینده دچار حملات قلبی گردد.

محققان دانشکده پزشکی مانت ساینا برای انجام آزمایشات خود، سلول های Cdx2 را مورد آنالیز قرار دادند. سلول های بنیادی از جفت جنین انسان مشتق شده است. آنها در این آزمایش به گروهی از موش ها، سلول های Cdx2 را تزریق کردند در حالی که گروه دیگر هیچ سلولی را دریافت نکرد.

نتایج آنالیز ها نشان داد که پس از سه ماه، بافت های قلبی آسیب دیده موش هایی که سلول های Cdx2 را دریافت نموده بودند، بازسازی شد اما گروه دیگر هیچ نشانه ای از بهبودی نداشتند و دچار نارسایی های قلبی شده بودند.

طبق این گزارش، محققان دریافتند که سلول های بنیادی جنین قادر به بازسازی بافت های آسیب دیده قلب است و این روش می تواند درمانی برای بیماری های قلبی باشد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24939

به "بازسازی بافت قلب با سلول های بنیادی جنینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی بافت قلب با سلول های بنیادی جنینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید