استیو جابز با قانون 30 درصد اپل را از مرگ حتمی نجات داد؛ این قانون چگونه می تواند زندگی شما را متحول کند؟

به گزارش مجله سرگرمی، هنگامی که استیو جابز در سال 1997 به اپل بازگشت؛ این شرکت در وضعیت بسیار سختی قرار داشت. در آن موقع، اپل خودش را یک شرکت خلق و مبتکر معرفی نموده بود ولی به شدت مشکل سوءمدیریت و عدم تمرکز داشت. اپلی که با شرکت فعلی متفاوت است.

استیو جابز با قانون 30 درصد اپل را از مرگ حتمی نجات داد؛ این قانون چگونه می تواند زندگی شما را متحول کند؟

اپل امروز بنای خود را روی سادگی و کیفیت نهاده است و ده ها محصول پر فروش در بازار دارد که شاید خلاقانه و منحصربه فرد نباشند ولی موفقیت این شرکت را تضمین کردند.

استیو جابز بالافاصله پس از بازگشت به شرکتی که خودش تاسیس نموده بود؛ آغاز به تغییر روال ها داد و یک دهه بعد اپلی متحول شده ظاهر شد. استیو جابز در مصاحبه ای که 20 سال پیش، همان اوایل آغاز به کار دوباره در اپل صورت داده بود؛ راز موفقیت آینده اپل را فاش می نماید:

ما نقشه راه آینده محصولات شرکت را آنالیز کردیم. متوجه شدیم 30 درصد محصولات خوب هستند و 70 درصد دیگر محصولات بسیار خوب هستند ولی ما احتیاجی به آن ها نداریم. نباید منابع، تمرکز و انرژی شرکت صرف فراوری آن ها گردد. تصمیم گرفتیم منابع اصلی بیشتر به محصولات خوب باقیمانده تخصیص پیدا کند و محصولات جدیدی افزوده گردد.

ما این رویکرد را قانون 30 درصد می نامیم و چیزی فراتر از یک تمرکز ساده روی طراحی و فراوری محصولات است. بیشتر یک هوش هیجانی در زندگی روزمره است.

چرا شما به قانون 30 درصد احتیاج دارید؟

ما در عصر حواس پرتی زندگی می کنیم. اعلان های بی خاتمه، ارتباطات سریع و دسترسی گسترده به اطلاعاتی که هیچگاه خاتمهی ندارند. همواره ترس از گم شدن انگیزه و هدف وجود دارد. چیزی در ذهن و قلب ما هست و آرزوی انجامش را داریم ولی در فعالیت های روزمره فراموش می گردد یا وقت و انرژی کافی برای تخصیص دادن به آن نداریم.

اما به مرور متوجه خواهید شد نمی توانید روی همه چیز تمرکز داشته باشید و همه روش ها، ایده ها و ذهنیت ها را امتحان کنید.

جابز این موضوع را در سال 1997 می دانست. وقتی وارد شرکت اپل شد؛ متوجه هرج و مرجی شد که بر اثر عدم تمرکز روی بخشی از محصولات و کوشش برای اختراع محصولاتی 100 درصد خلاقانه و مبتکرانه به وجود آمده بود.

جابز برای مقابله با این مشکل، کاهش خط فراوری را در اولویت اول خود قرار داد. اطمینان حاصل کرد هر چیزی که اپل می سازد؛ محصول بسیار خوبی است. نتیجه این چرخش تاریخی در دنیای فناوری، فراوری آیفون، آیپد، آیپاد و مجموعه ای از طراحی های جدید کامپیوتری بود. فروشگاه های خرده فروشی که مربوط به آینده بودند و در هر شهر نظیر نداشتند.

اپل با تمرکز بر قانون 30 درصد، بهترین محصولات را در کمال زیبایی، سادگی، کارایی و کیفیت ساخت. این محصولات تجربه کاربری جدید به مشتری منتقل می کردند و براساس فلسفه ای ساخته شده بودند که از بینش و رهبری استیو جابز نشات می گرفت.

چگونه در کار قانون 30 درصد را عملی کنیم؟

به راحتی می توانید ایده ها و چیزهای جالبی در زندگی پیدا کنید که جذاب هستند و دوست دارید روی آن ها کار کنید. اما نباید فراموش کنید هر پروژه و ایده ای یک سری منابع تعیین احتیاج دارد و انرژی، تمرکز و زمان می خواهد ولی شما یک انسان با منابع محدود هستید.

بنابراین، باید از خود بپرسید:

آیا من بهترین استفاده را از منابع موجود دارم؟

آیا من روی 30 درصد آن ها تمرکز دارم؟ یعنی بهترین استفاده را می کنم؟

آیا من با حواس پرتی وقت خود را تلف نمی کنم؟

برای پاسخ گویی به سوالات بالا باید به دقت فکر نموده و برای طول هفته، ماه، سال و آینده خود برنامه ریزی کنید تا قدمی به عقب برندارید و همواره بتوانید وضعیت فعلی خود را خوب تحلیل کنید.

ممکن است مجبور شوید بعضی از پروژه ها، ایده ها و علاقه مندی های خود را کنار بگذارید و ازشان چشم پوشی و به آینده موکول کنید. نباید فراموش کنید همه افراد نمی توانند همه کارها را بکنند. باید دست به انتخاب بزنید و فقط روی 30 درصد پروژه ها و کارها تمرکز کنید.

منبع

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54809

به "استیو جابز با قانون 30 درصد اپل را از مرگ حتمی نجات داد؛ این قانون چگونه می تواند زندگی شما را متحول کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیو جابز با قانون 30 درصد اپل را از مرگ حتمی نجات داد؛ این قانون چگونه می تواند زندگی شما را متحول کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید