استقلال و پرسپولیس در راس بدهکاران: فقط وعده

به گزارش مجله سرگرمی، استقلال و پرسپولیس هر فصل بدهکارتر می شوند. انتشار فهرست جدیدی از بدهی های این دو باشگاه نشان دهنده فاجعه اقتصادی در کانون دو تیم بزرگ پایتخت است. این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؟

استقلال و پرسپولیس در راس بدهکاران: فقط وعده

فقدان تعادل مالی در باشگاه های بزرگ و نبود منبع درآمد زایی معین -به خصوص حق پخش تلوزیونی- باشگاه های فوتبال ایران را به نقطه ای رسانده که هر فصل با بدهکاری های کلانی گام به عرصه رقابت های فصل بعد می گذارند و هیچ عامل بازدارنده قدرتمندی هم وجود ندارد که مانع از تکرار این بی انضباطی های مالی گردد. انتشار لیست بدهکاری تیم های فوتبال ایران بار دیگر ضعف های مالی عظیم دردو باشگاه پرهوادار فوتبال ایران را در مقابل مان قرار می دهد و نشان می دهد که در حوزه درآمد زایی و همگونی درآمد با هزینه ها نقص های عظیمی در فوتبال ایران وجود دارد.

استقلال و پرسپولیس با 27 و20طلبکار در راس بدهکار ترین باشگاه های لیگ رجحان قرار دارند. اطلاعیه تازه فدراسیون فوتبال نشان می دهد که در ماهیت اداره این دو باشگاه نسبت به سال های دور هیچ تغییری به وجود نیامده و مسائل کهنه همچنان باشگاه های پر هوادار را آزار می دهد. پیش تر عاملان اصلی تغییرات در راس مدیریت این دوباشگاه وعده هایی درباره شستن بار سنگین بدهی های مدیران پیشین به افکار عمومی داده بودند واساسا بنای اصلی آن تحولاتی که با موضوع امیررضا خادم، مامور مستقیم وزیر سابق در بدنه مدیریتی سرخابی ها به وجود آمد از همین تفکر نشات می گرفت اما اکنون با انتشار دوباره فهرست بدهکاری های دو باشگاه به این نتیجه یاس آور می رسیم که همه آن تغییرات یک اقدام ظاهری بوده ودر عمل هیچ تحولی در مباحث مالی دو باشگاه به وجود نیامده است.

انتشار لیست بدهی ها که استقلال و پرسپولیس بعد از نساجی پیشقراول آن هستند آئینه ای است تمام قد از ناتوانی متولیان این دوباشگاه در ایجاد بسترهایی در راستای کاستن از دیون. امروز استقلال و پرسپولیس نه تنها بدهی های سال های دور را از پیکره خود پاک نکرده اند-وعده ای که امیررضا خادم، نماینده تام الاختیاروزیر گودرزی می داد- بلکه بدهکار تر از همواره شده اند. این فهرست بدون شک قابل ارتقاء هم هست چرا که به تازگی وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ نیز به صف شاکیان این دو باشگاه ملحق شده اند و به زودی از آن ها طرح دعوی خواهند کرد تا حقوق از دست رفته خود را باز پس بگیرند که پرداخت طلب آن ها منحنی بدهی های این باشگاه را صعودی تر ترسیم خواهد نمود.

حساسیت فدراسیون فوتبال در سال های اخیر نسبت به بدهکاری های دو تیم اما هرگز منتج به اعمال جرایم سنگین علیه این دوباشگاه نشده است. یادمان می آید که سازمان لیگ بارها وعده داده بود که بدهکاران از حضور در رقابت های لیگ برتر محروم خواهند شد تا لیگ از وجود این قبیل تیم ها پاک گردد و یا عرصه آن قدر تنگ گردد که مدیران و تصمیم گیران باشگاه های بزرگ و پرهوادارتصمیم هایی اتخاذ نمایند که بار مالی کمتری روی دوش باشگاه ها ایجاد گردد اما سرسری دریافت قوانین که خود سازمان لیگ با نظارت فدراسیون فوتبال تدوین کرد کار را به نقطه ای رساند که نه تنها باشگاه ها متنبه نشدند بلکه آن ها به واسطه این سستی بدهی های بیشتری را به وجود آورند.

آن قانون اگر به درستی اجراء می شد امروز استقلال و پرسپولیس به عنوان دو نماد بزرگ فوتبال ایران به خود اجازه نمی دادند که در آستانه آغاز فصلی تازه در رقابت های لیگ برتر با این حجم عظیم از طلبکاران روبرو باشند. به راستی اگر سازمان لیگ حتی برای یک فصل، قانون منع حضور تیم های بدهکار تا پرداخت بدهی ها را اجراء می کرد آیا امروز دو باشگاه تا این حد بدهکار پیرامون خود می دیدند؟

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28162

به "استقلال و پرسپولیس در راس بدهکاران: فقط وعده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و پرسپولیس در راس بدهکاران: فقط وعده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید