از تصمیم شیخ تا اشتباه شورا

به گزارش مجله سرگرمی، لیست اعضای کمیته های شورای المپیک آسیا درحالی بر روی سایت OCA نهاده شد که تعیین شد 11 ایرانی در این فهرست حضور دارند. خبری که حواشی به همراه داشت و در شماره قبل به طور مفصل به آن پرداختیم.

از تصمیم شیخ تا اشتباه شورا

کمیته ملی المپیک اظهار داشت که لیست 8 نفره ای را به شورای المپیک آسیا داده اما وقتی شورای المپیک آسیا ترکیب نهایی کمیته ها را معرفی کرد، تعیین شد که اصغر رحیمی، نصرالله سجادی و مهرافزا منوچهری نیز در کمیته های مختلف عضو هستند که این موضوع سوالاتی را ایجاد کرد؛ ضمن اینکه درباره نماینده ایران در کمیته پزشکی نیز اتفاق جالبی افتاد. حالا درباره علت این موضوع صحبت هایی مطرح شده و واکنش هایی انجام شده است.

اصغر رحیمی: به طور مستقیم از سوی OCA انتخاب شدم

درباره حضور نصرالله سجادی خیلی ابهامی وجود ندارد؛ چراکه او سالها در کمیته هماهنگی شورا عضو بوده و شیخ احمد شناخت کاملی از او دارد، بنابراین اینکه گفته می گردد مسوولان شورا خودشان او را در فهرست قرار داده اند، خیلی دور از ذهن نیست اما در خصوص اصغر رحیمی و دکتر منوچهری چه اتفاقی افتاده است؟

رحیمی در این رابطه می گوید: اینکه می گویند یک نفر اسم من را به لیست ارسالی ایران اضافه نموده توهین به یک دستگاه بزرگ است. ابتدا اسم من در لیست بود اما در نهایت با نظر هیات محترم اجرایی اسم من حذف شد. من به دکتر صالحی امیری گفتم به صورت کتبی اعلام می کنم که نمی خواهم اسم من از ایران رد گردد.

همه مسئولان شورای المپیک آسیا (شیخ احمد، حسین مسلم و حیدر فرمان) کویتی هستند. زمانی که من کویت بودم بالاترین مدال های تکواندو را برای کویت به دست آوردم که بعد از آن هم هیچگاه این نتایج را تکرار نکردند. آنها سال 2010 پیشنهاد توسعه تکواندو در آسیا را به عنوان یک پروژه بزرگ به من سپردند اما من قبول نکردم. در این سال ها متمرکز و متعهد به کارم بودم و بسیاری از پیشنهادهای OCA را نپذیرفتم.

او ادامه می دهد: من، هم به زبان عربی و هم به انگلیسی صحبت می کنم. به دکتر صالحی امیری هم عرض کردم در معذوریت قرار نگیرید و اسم من را حذف کنید. بعد از ارسال اسامی از شورای المپیک آسیا با من تماس گرفتند و گفتند ما نام شما را در کمیته ورزش قرار دادیم و تاکید کردند از اسامی ارسالی از سوی کمیته المپیک شما کسی را کم نکردیم. قبل از اعلام اسامی از سوی شورای المپیک آسیا من به دکتر صالحی امیری گفتم که نام من در کمیته ورزش قرار گرفته است.

رئیس سابق مرکز نظارت بر تیم های ملی در کمیته ملی المپیک در ادامه توضیحاتش می گوید: بعضی از افراد در کمیته های شورای المپیک آسیا توسط شورا و بدون نظر NOCها انتخاب می شوند. این خبرها در واقع کمیته ملی المپیک را زیر سوال می برد.

صحبت های رحیمی در حالی منطقی به نظر می رسد که حالا باید پرسید دکتر منوچهری که سبقه ای در شورای المپیک آسیا ندارد، چطور انتخاب شده است.

اشتباه شورا، دلیل تغییر نام نماینده ایران در کمیته پزشکی

علاوه بر این موضوع یک نکته دیگر هم وجود دارد که قابل تامل است. پیش از این، سایت شورای المپیک آسیا محمد رازی را به عنوان نماینده ایران در کمیته پزشکی معرفی نموده بود اما با تغییر در این لیست و اعلام اعضای جدید، خانم روشنک مرادی به عنوان نماینده ایران معرفی گردید که این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد.

گویا ماجرا از این قرار است که پس از انتشار خبر روی خروجی سایت شورا، کمیته ملی المپیک در تماس با شورای المپیک آسیا اعلام نموده نماینده ایران برای کمیته پزشکی خانم مرادی است، این درحالی است که نام دکتر رازی در سایت شورای المپیک آسیا آمده است و در نامه ای که شما در عید به ایران فرستادید، نام خانم مرادی در کمیته پزشکی آمده بود.

مسئولان OCA نیز اظهار داشتند که در این چند روزه کار به روز رسانی اسامی اعضای کمیته ها در حال اجرا بوده و متاسفانه در بعضی از کمیته ها، به روز رسانی با کندی انجام شده بود و آنها فکر می کردند که اسامی جدید به روز رسانی شده است.

4،2

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18441

به "از تصمیم شیخ تا اشتباه شورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تصمیم شیخ تا اشتباه شورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید