شروع عملیات مرمت بقعه های تاریخی رودبند و محمدبن جعفر دزفول

به گزارش مجله سرگرمی، یعقوب زلقی در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه مرمت و بازسازی بعضی از بقاع دزفول از سوی میراث فرهنگی شروع شده است، اظهار کرد: در حال حاضر مرمت بقعه تاریخی - مذهبی رودبند دزفول با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان شروع شده است.

شروع عملیات مرمت بقعه های تاریخی رودبند و محمدبن جعفر دزفول

وی اضافه نمود: مرمت این بقعه شامل استحکام بخشی، مرمت گنبدها و محوطه های درونی و بیرونی بقعه است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول با اشاره به اینکه بقاع بسیار زیادی در این شهرستان وجود دارند، مطرح نمود: طرحی برای مرمت و حفاظت از بقعه محمد بن جعفر طیار (ع) نیز از سوی میراث فرهنگی ارائه شده تا مسافران نوروزی از این فضای مذهبی بهتر و بیشتر بهره مند شوند.

زلقی بابیان اینکه حفاظت و مرمت ساحل رودخانه دز نیز از جمله برنامه های مهم میراث فرهنگی دزفول است، اضافه نمود: مقرر شده تا تعدادی لوح فشرده و کتابچه راهنمای اماکن تاریخی، مذهبی، طبیعی و بقاع دزفول برای توزیع بین گردشگران آماده گردد چرا که این اقدام در راستای معرفی هر چه بهتر آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری دزفول بسیار مؤثر خواهد بود.

وی همچنین از گسترش کلاس های آموزش صنایع دستی در دزفول اطلاع داد و اضافه نمود: دوره آموزش صنایع دستی با شرکت 240 نفر از زندانیان در ندامتگاه دزفول به مدت سه ماه زیر نظر استادکاران دزفولی برگزار گشت که نتایج بسیار مثبتی داشت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول اضافه نمود: برگزاری کلاس های آموزشی کپوبافی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز از دیگر برنامه های اداره میراث فرهنگی شهرستان است.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72891

به "شروع عملیات مرمت بقعه های تاریخی رودبند و محمدبن جعفر دزفول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات مرمت بقعه های تاریخی رودبند و محمدبن جعفر دزفول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید