آذربایجان شرقی هفتمین استان کشور از نظر سکونت های غیررسمی

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده وزارت کشور در اجرای طرح ایجاد دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی با بیان این که آذربایجان شرقی هفتمین استان کشور از نظر جمعیت سکونت های غیررسمی است، گفت: وزارت کشور سال گذشته 10 استان را به عنوان پایلوت انتخاب و 69 دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در آن ها راه اندازی نموده که طبق گزارش ها، این اقدامات برای مقابله با حاشیه نشینی اثرگذار و مثبت بوده است.

آذربایجان شرقی هفتمین استان کشور از نظر سکونت های غیررسمی

به گزارش خبرنگاران، نواب میرزایی در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان و کارگروه ارتقای وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری، با بیان این که طبق تحقیقات دانشگاه تهران در ابتدای دهه 50، حدود 500 هزار نفر حاشیه نشین در سکونت گاه های غیر رسمی ساکن بودند، اظهار کرد: طبق آمار دستگاه های اجرایی، امروزه حدود 9 تا 11 میلیون نفر در سکونت گاه های غیر رسمی کشور ساکن هستند.

وی اضافه کرد: این آمار نشان می دهد سیاست توسعه شهری خیلی پیروز نبوده؛ چرا که طی 50 سال گذشته باعث افزایش حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی در کشور شده است.

نماینده وزارت کشور در اجرای طرح ایجاد دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی با بیان این که در گذشته زاغه نشینی جز 20 آسیب اول کشور محسوب می شد ولی طی دهه 70 و 80 زاغه نشینی و سکونت غیر رسمی به عنوان پنج آسیب رسمی کشور مطرح شده است، گفت: تمامی مدیران و مسئولان نظام برای حل موضوع حاشیه نشینی تاکید نموده و راهکارهای متنوعی برای حل این معضل و آسیب اجتماعی ارائه نموده اند، تشکیل دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در این محلات از جمله اقداماتی بوده که بر اساس آن منابع توسط دستگاه های دولتی به صورت نظام مند هزینه می گردد.

میرزایی با بیان این که اقدامات متنوع توسط دستگاه های اجرایی مختلف در سکونت گاه های غیررسمی صورت گرفته ولی این اقدامات تأثیر آنچنانی در بهبود وضعیت این محلات و خروج آن از وضعیت بحرانی نداشته است، گفت: معتقدم تاکنون اقدامات صورت گرفته در راستای بهبود وضعیت حاشیه نشینی، هماهنگ و متوالی نبوده است، در حالی که تمامی این اقدامات باید در یک بازه زمانی معین به طور دقیق و هماهنگ انجام شوند.

نماینده وزارت کشور در اجرای طرح ایجاد دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی با اشاره به افزایش راه اندازی دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در کشور به 22 استان، گفت: بیشترین دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در استان خوزستان و سیستان بلوچستان راه اندازی شده است؛ چرا که این محلات با مسکن نامطلوب و کمبود خدمات روبرو هستند.

وی گفت: دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی چهار نهاد مهم از جمله مردم و ساکنین محله، سازمان های مردم نهاد، شهرداری و شورای شهر و دستگاه های اجرایی را هماهنگ می نماید که با هماهنگی اقدامات، وضعیت محلات حاشیه نشین بهبود می یابد.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30095

به "آذربایجان شرقی هفتمین استان کشور از نظر سکونت های غیررسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان شرقی هفتمین استان کشور از نظر سکونت های غیررسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید